آموزش

علت روشن نشدن گوشی سامسونگ چیست ؟

چرا گوشی سامسونگ روشن نمی شود ؟ در ادامه سری مقالات آموزش ، امروز قصد داریم به دلایل روشن نشدن تلفن های سامسونگ بپردازیم . اگر شما هم تلفن سامسونگ دارید و مشکل روشن نشدن را دارید ، تا انتهای مقاله چرا گوشی سامسونگ روشن نمی شود با رایااستور همراه باشید .

سیستم عامل اندروید یکی از پرتقاضا ترین سیستم عامل هایی میباشد که کاربران به سمت آن سوق پیدا می کنند . برندهای بسیاری در حال تولید تلفن های هوشمند برای سیستم عامل اندروید هستند که سامسونگ نیز یکی از قدیمی ترین و بهترین برندهای تولید کننده موبایل میباشد . سامسونگ به دلیل تنوع بالایی که دارد ، توانسته است سهم بسیار زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد و کاربران فراوانی را جذب خود کند . متاسفانه گاها مشکلاتی برای تلفن های سامسونگ و دیگر برندها بوجود می آید که هیچ ارتباطی به بخش نرم افزاری ندارد و شما باید در سخت افزار به دنبال این مشکل باشید . یکی از مشکلات معمولی که وجود دارد ، روشن نشدن گوشی سامسونگ میباشد که کابران زیادی با آن درگیر هستند . برای پی بردن به دلایل روشن نشدن تلفن سامسونگ تا انتها با تیم رایااستور همراه باشید .

چرا گوشی سامسونگ روشن نمی شود ؟

بدون معطلی به سراغ موضوع اصلی می رویم و دلایل روشن نشدن دستگاه را بررسی می کنیم تا با برطرف کردن آن ها این مشکل را برطرف کنیم . آیا گوشی موبایل سامسونگ شما نیز روشن نمی شود ؟ ما در ادامه به شما علت های اصلی خاموش شدن و روشن نشدن موبایل را معرفی خواهیم کرد .

خرابی کلید پاور (روشن/خاموش)

یکی از معمول ترین مشکلات در بحث روشن نشدن گوشی سامسونگ ، خرابی دکمه پاور میباشد که مانع از روشن شدن دستگاه می شود . بدین صورت پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی از سالم بودن دکمه پاور مطمئن شوید .

خالی بودن کامل باتری

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن دستگاه ، خالی بودن باتری میباشد . گاهی اوقات ممکن است ذخیره باتری شما بطور کامل تخلیه شود و باتری خوابیده باشد یا به اصطلاح دشارژ شده باشد . در این حالت با اتصال شارژر ، باتری شارژ نمی شود و لازم است تا شارژ برای مدت طولانی مثلا 24 ساعت در گوشی باقی بماند تا باتری را احیا کند . البته حتما آداپتور و کابل شارژ خود را با یک گوشی دیگر تست کنید و از سلامت شارژر خود مطمئن شوید .

راه اندازی مجدد گوشی

در گوشی های قدیمی سامسونگ با راه اندازی مجدد ، معمولا مشکل برطرف می شود . برای اینکار کافیست باتری را از دستگاه جدید کنید و بعد از 1 دقیقه مجدد آن را به دستگاه متصل کنید . در مورد گوشی های هوشمند جدید که از باتری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض استفاده می کنند ، تنها روش روشن کردن گوشی ، نگه داشتن دکمه پاور برای چند ثانیه به امید روشن شدن دستگاه میباشد .

باتری گوشی را چک کنید !

باتری موبایل یکی از حیاتی ترین لوازم جانبی های تلفن محسوب می شود که نقش بسیار مهمی در روشن کردن و عملکرد صحیح گوشی سامسونگ دارد . باتری ها نیز مانند تمام لوازم مصرفی ، دارای طول عمر مشخص هستند و بعد از مدت مشخصی ، عمر آنها به پایان می رسد و لازم است آن را تعویض کنید .

صفحه نمایش را بررسی کنید !

در معدود مواردی ممکن است تلفن سامسونگ شما روشن شود ، بدون اینکه شما متوجه شوید . چگونه ؟ ممکن است تاچ و ال سی دی شما آسیب دیده باشد و شما چیزی برای شما نمایش ندهد . برای فهمیدن این موضوع ، دکمه پاور خود را به مدت 30 ثانیه نگه دارید ، سپس برای 3 دقیقه صبر کنید تا سیستم عامل شما راه اندازی شود و سپس به تلفن خود زنگ بزنید . اگر تلفن شما زنگ خورد که ال سی دی شما مشکل دارد و در غیر اینصورت ، گوشی روشن نشده است .

از کامپیوتر برای عیب یابی استفاده کنید !

اگر مراحل بالا را طی کرده اید اما همچنان تلفن سامسونگ شما روشن نشده است ، باید از رایانه کمک بگیرید . برای این منظور مراحل زیر را طی کنید :

  • گوشی را از طریق کابل با قابلیت انتقال دیتا به کامپیوتر متصل کنید .
  • اجازه دهید گوشی 15 دقیقه شارژ شود .
  • کابل را جدا کنید .
  • چند ثانیه بعد مجدد کابل را متصل کنید .
  • 30 دقیقه دیگر اجازه دهید گوشی سامسونگ شما شارژ شود .
  • کلید پاور را به مدت 5 ثانیه نگه دارید .
  • گزینه Restart را بزنید .
  • اگر گزینه Restart را مشاهده نمی کنید ، برای 30 ثانیه دکمه پاور را نگه دارید .

احتمال سوختن گوشی سامسونگ شما

اگر تمام مراحل بالا را طی کردید اما همچنان گوشی سامسونگ شما روشن نشد ، احتمال اینکه گوشی شما سوخته باشد زیاد است . برای اینکار می توانید گوشی را نزد یک تعمیرکار ببرید تا نظر قطعی را به شما بدهد .

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید