نرم افزار و اپلیکیشن

وایبر با این ویژگی می‌تواند واتساپ و تلگرام را شکست دهد

وایبر می‌تواند به‌کمک هوش‌مصنوعی، پیام‌های خوانده‌نشده در گروه‌ها را خلاصه کند.

برنامه پیام‌رسان محبوب وایبر به‌تازگی ویژگی جدید مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی را ارائه کرده که در آن به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام‌های خوانده‌نشده در گروه‌ها را خلاصه کنند. گفتنی است این ویژگی از فناوری OpenAI استفاده می‌کند و می‌تواند 100 پیام خوانده‌نشده را بصورت خلاصه ارائه دهد و اطلاعات ضروری را از آن‌ها خارج کند.

به‌گزارش اندرویداتوریتی، این ویژگی می‌تواند در وقت کاربران صرفه‌جویی کند. ویژگی مذکور 100 پیام خوانده‌نشده اخیر در گروه را دریافت می‌کند، اطلاعات ضروری را استخراج می‌کند و سپس آن‌را در قالب یک پیام خلاصه‌شده ارائه می‌دهد. برای انجام این‌کار، وقتی وارد یک چت گروهی با پیام‌های خوانده‌نشده می‌شوید، یک گزینه در گوشه‌پایین سمت‌راست با عنوان «Get Summary» دریافت می‌کنید که اگر روی آن ضربه بزنید، همه پیام‌های خوانده‌نشده شما خلاصه می‌شوند.

خلاصه‌کردن پیام‌ها در وایبر

وایبر درخصوص امنیت و حفظ حریم‌خصوصی کاربران تأکید کرده و گفته: خلاصه‌های تولید‌شده توسط هوش‌مصنوعی فقط برای کاربر درخواست کننده قابل مشاهده هستند و هرگونه جزئیات فراتر از نام‌کاربری را از آن حذف می‌کند. وایبر همچنین اعلام کرده که مکالمات یا خلاصه‌های آن‌ها را در سرورهای خود ذخیره یا نگهداری نمی‌کند تا تجربه‌ای امن و محرمانه را برای کاربران خود ایجاد کند.

ویژگی خلاصه‌کننده پیام‌ها در وایبر برای کاربران اندروید و iOS در ایالات‌متحده، فیلیپین، اوکراین، ژاپن، بلغارستان و لهستان با پشتیبانی گسترده از بیش‌از 50 زبان ارائه می‌شود. گفته می‌شود به‌زودی از زبان‌ها و کشورهای بیشتری پشتیبانی خواهد شد.

ادغام مستقیم وایبر با چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند یک زنگ هشدار برای رقبایی همچون واتساپ و تلگرام باشد. باید دید در آینده این دو پلتفرم محبوب هم این ویژگی و ویژگی‌هایی از این دست را ارائه می‌دهند یا خیر؟

نظرشما درباره این ویژگی جدید وایبر چیست؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *