موبایل

شیائومی 13T پرو، آپدیت HyperOS مبتنی‌بر اندروید 14 را دریافت می‌کند

گوشی‌های شیائومی با رابط‌کاربری MIUI کار می‌کنند. در ماه اکتبر 2023 بود که لی‌جون “مدیرعامل شرکت شیائومی” بصورت رسمی از نسخه بعدی رابط‌کاربری شیائومی با نام HayperOS رونمایی کرد. در گزارش‌های قبل خواندیم که قرار است به‌زودی تعدادی از دستگاه‌های شیائومی، ردمی و پوکو این آپدیت جدید را دریافت کنند.

اکنون سایت خبری جی‌اس‌ام آرنا گزارش داده که شیائومی، آپدیت جدید HyperOS را برای اولین دستگاه خود در اروپا منتشر کرده است. براساس این گزارش، شیائومی 13T پرو اولین دستگاهی است که آپدیت جدید HyperOS مبتنی‌بر اندروید 14 را دریافت می‌کند.

این آپدیت جدید 5.8 گیگابایت حجم دارد و پیش‌از دانلود مطمئن شوید که دستگاه شما، فضای کافی برای دانلود و نصب آپدیت را دارد. گفته می‌شود که بعداز نصب آپدیت جدید، نسخه سیستم‌عامل دستگاه به 1.0.3.0.UMLEUXM تغییر پیدا می‌کند. علاوه‌بر به‌روزرسانی نرم‌افزاری، شیائومی 13تی پرو، وصله امنیتی 1 دسامبر 2023 را نیز دریافت خواهد کرد.

کارشناسان براین باورند که شیائومی آپدیت HyperOS را صرفاً برای بازاریابی منتشر کرده و تفاوت چندانی با MIUI ندارد. درست است تغییراتی دارد، اما در اساس یکی هستند؛ برخی کارشناسان اعتقاد دارند که این آپدیت را شیائومی می‌توانست بعنوان آپدیت MIUI 14.5 یا MIUI 15 نیز منتشر کند. بااین‌حال، این احتمال وجود دارد که شیائومی در آپدیت بعدی HyperOS، تغییرات بیشتری اعمال کند و آن را کاملاً از MIUI متمایز سازد.

ویژگی‌های رابط‌کاربری جدید HyperOS

کارشناسان جی‌اس‌ام‌آرنا می‌گویند: رابط‌کاربری جدید HyperOS، بهینه‌سازی شده اما در استفاده واقعی که داشته‌اند، تفاوتی با نسخه MIUI نداشته است. آن‌ها می‌گویند: سیستم‌عامل جدید بسیار سریع و نرم اجرا می‌شود که بسیار لذت بخش است.

شیائومی ادعا می‌کند که رابط‌کاربری جدید، بهبودهایی در راندمان انرژی و ثبات سیگنال دارد که باید بررسی شوند و دید تا چه واقعیت دارد.

در سیستم‌عامل جدید، دست‌شما برای تنظیم صفحه‌قفل نسبت‌به قبل بسیار بازتر است. اکنون جلوه‌ها و ظاهرهای متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کند، همچنین نمادهای صفحه‌اصلی نیز آپدیت شده‌اند و ظاهری تازه به‌خود گرفته‌اند. اشاره شده که رابط چند‌پنجره‌ای نیز ارتقاء پیدا کرده است و کلی پیشرفت‌های پس‌زمینه گوگل نیز وجود دارد.

اگر تاکنون اعلان آپدیت جدید را دریافت نکرده‌اید، باید چند روزی صبر کنید؛ چراکه به‌نظر می‌رسد عرضه آپدیت بصورت مرحله‌ای صورت می‌گیرد و به‌ترتیب برای مناطق مختلف ارسال می‌شود.

نظرشما درباره سیستم‌عامل جدید شیائومی چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید