نرم افزار و اپلیکیشن

یوتیوب به کاربران اجازه می‌دهد تا Multiview را شخصی‌سازی کنند

براساس گزارش منتشرشده، کاربران قادر خواهند بود تا محتوای Multiview را شخصی‌سازی کنند.

اگر اهل ورزش هستید و مسابقات ورزشی را از طریق تلویزیون یوتیوب تماشا می‌کنید، حتماً با مفهوم مولتی‌ویو (Multiview) آشنایی دارید. گوگل این ویژگی را در مارس سال گذشته معرفی کرد که به‌کاربران اجازه می‌دهد بصورت همزمان 4 مسابقه را در یک نمایشگر تماشا کنند.

مشکلی که این ویژگی دارد، محدودیت آن است. چراکه کاربر مجبور است مسابقات و ورزش‌های از پیش تعیین‌شده را مشاهده کند. اما اکنون اندرویداتوریتی گزارش می‌دهد که این ویژگی آپدیت جدیدی را دریافت می‌کند که می‌تواند علاوه‌بر نمایش محتوای ورزشی، محتوای غیر ورزشی نیز نمایش دهد. همچنین گفته می‌شود که این ویژگی انعطاف‌پذیرتر خواهد شد.

ویژگی مولتی‌ویو

به‌تازگی برخی از کاربران یوتیوب در شبکه‌اجتماعی ردیت عنوان کرده‌اند که درزمان تماشای ورزش، گزینه‌ای باعنوان “Build a Multiview” برای آن‌ها نمایش داده شده است. گفته می‌شود این گزینه به‌کاربران اجازه می‌دهد تا Multiview را سفارشی‌سازی کنند و دیگر مجبور به تماشای محتوای از پیش‌تعیین‌شده نباشند.

Cord Cutters News نیز گزارش می‌دهد که گوگل نیز قابلیت شخصی‌سازی مولتی‌ویو را تأیید کرده و گفته که درحال آزمایش این ویژگی با برخی از کاربران است. گوگل اعلام کرده که گزینه “Build a Multiview” برای همه دستگاه‌هایی که از مولتی‌ویو پشتیبانی می‌کنند، عرضه خواهد شد.

این اقدام گوگل، مطمئناً مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد چراکه دیگر مجبور نخواهند بود از بین ترکیبی بی‌پایان از گزینه‌های از پیش تعیین‌شده مولتی‌ویو، انتخاب کنند. البته این ویژگی هنوز جای کار دارد؛ برخی از کارشناسان معتقد هستند که گوگل باید به کاربران اجازه دهد تا بتوانند آزادانه هرکانالی را که دوست دارند بعنوان مولتی‌ویو انتخاب کنند. نظرشما دراین باره چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *