نرم افزار و اپلیکیشن

یوتیوب به جنگ مسدودکننده‌های تبلیغات می‌رود

یوتیوب اجازه نمایش ویدئو به سایت‌هایی که تبلیغات را مسدود می‌کنند، نمی‌دهد.

یوتیوب پریمیوم تنها سرویسی است که از طریق آن می‌توان، ویدئو و موسیقی را بدون تبلیغات مشاهده کرد. این سرویس که اخیراً به 100 میلیون مشترک رسیده، سعی دارد تا افراد بیشتری را جذب کند.

بااین‌حال، سرویس‌های شخص‌ثالثی هستند که قصد دور زدن یوتیوب را دارند و ویدئوهای این سرویس را بدون تبلیغات نمایش می‌دهند و همین باعث‌شده تا بسیاری از افراد روی به استفاده از این سرویس بیاورند. برای همین یوتیوب از سال گذشته شروع به مسدودسازی ویدئوها دراین سرویس‌ها کرده است؛ یوتیوب ابتدا مسدودکننده‌های تبلیغاتی در پلتفرم‌های دسکتاپ را هدف قرار داد و حالا موبایل را هم در هدف خود قرار داده است.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، یوتیوب در راستای سرکوب مسدودکننده‌های تبلیغاتی در یک پست وبلاگی رسمی اعلام کرد: «ما فقط زمانی به برنامه‌های شخص‌ثالث اجازه می‌دهیم که از API ما استفاده کنند که از شرایط خدمات API ما پیروی کنند.» در ادامه پست وبلاگی یوتیوب آمده: «وقتی برنامه‌ای را پیدا کنیم که این شرایط را نقض می‌کند، اقدامات لازم را برای محافظت از پلتفرم، سازندگان و بینندگان خود انجام خواهیم داد.»

بدین ترتیب یوتیوب رسماً به‌آن دسته از کاربرانی که سعی می‌کنند ویدئوهای این سرویس اشتراک ویدئو را بدون تبلیغات از سایر برنامه‌های شخص‌ثالث مشاهده کنند گفته است: اگر سرویس مربوطه قوانین مارا نقض کند، با خطاهایی مانند بافر بیش‌ازحد یا محتوای زیر دراین برنامه موجود نیست مواجه می‌شوند.

یوتیوب برای توجیه این حرکت خود می‌گوید: شرایط ما به برنامه‌های شخص‌ثالث اجازه نمی‌دهد تبلیغات را خاموش کنند، چراکه این امر مانع دریافت پاداش برای سازنده ویدئو می‌شود. در ادامه توضیح داده: تبلیغات در یوتیوب به سازندگان کمک می‌کند تا درآمد داشته باشند و ویدئوهای بیشتری تولید کنند.

بااین‌تفاسیر، یوتیوب پیامی واضح داده و آن‌هم این است که اگر می‌خواهید ویدئوهای این سرویس را بدون تبلیغات مشاهده کنید، تنها راه خرید اشتراک پریمیوم می‌باشد. نظرشما درباره این اقدام یوتیوب چیست؟ لطفاً نظر خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *