نرم افزار و اپلیکیشن

برنامه پیام‌رسان گوگل‌مسیج، به‌زودی این ویژگی اینستاگرام را دریافت می‌کند

براساس گزارش منتشرشده، گوگل برای پیام‌رسان خود ویژگی لایک‌کردن اینستاگرام را کپی می‌کند.

درحال‌حاضر اگر بخواهید در چت‌های گوگل به یک پیام واکنش نشان دهید، باید آن پیام را برای مدتی نگه دارید تا ایموجی‌ها، حذف، ستاره‌دار کردن و… نمایش داده شوند و شما بتوانید یکی را انتخاب کنید. اما به‌تازگی گزارشی منتشرشده که مدعی است گوگل درحال آزمایش روش جدیدی برای واکنش به چت‌های گوگل‌مسیج است.

دراین‌باره اندرویداتوریتی گزارشی منتشرکرده و درآن مدعی است که 9to5Google توانسته رشته کدهایی در آخرین برنامه بتای Google Messages را کشف کند که مانند لایک کردن پست‌های اینستاگرام عمل می‌کند و با دو بار ضربه زدن می‌توان به پیام واکنش نشان داد. البته این گزینه هنوز برای نسخه بتا برنامه دردسترس نیست و طبیعتاً به نسخه پایدار هم نرسیده است.

محیط برنامه پیام‌رسان گوگل مسیج

بااین‌ اقدام گوگل، می‌توانیم شاهد یک تغییر خوشایند در برنامه گوگل‌مسیج باشیم. چراکه الان برای اینکه بتوانیم به پیام‌ها واکنش نشان دهیم، باید پیام موردنظر را مدتی نگه داریم تا گزینه‌های کپی، ستاره‌دار شدن، ایموجی‌ها و… را مشاهده کنیم، درحالیکه ویژگی دوبار ضربه‌زدن می‌تواند انتخاب مجموعه‌ها را از هم جدا کند.

گفته می‌شود با دوبار ضربه‌زدن می‌توانید با ایموجی به پیام موردنظر واکنش نشان دهید و با نگه‌داشتن پیام سایر گزینه‌ها را در اختیار داشته باشید. اما گمان می‌رود که حالت دوبار ضربه‌زدن برنامه گوگل، مانند اینستاگرام عملکرد کند و پیام‌ها را لایک (قلب قرمز) کند.

کدی که کشف‌شده، متأسفانه چگونگی کار این ویژگی را بصورت دقیق توضیح نمی‌دهد. بنابراین باید صبر کنیم تا گوگل آزمایش‌های خودش را انجام دهد و ببینیم نتیجه چه می‌شود. نظرشما درباره این اقدام گوگل چیست؟ آیا می‌تواند کاربردی باشد؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید