نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل‌مپ برای اندروید و iOS، ویژگی «جهت‌های قابل مشاهده» را دریافت می‌کند

براساس گزارش منتشرشده، گوگل‌مپ در آپدیت جدید در زیر نقشه، مسیرهای قابل مشاهده را نمایش می‌دهد.

به‌زودی گوگل‌مپ در صفحه‌قفل دستگاه اندرویدی و iOS شما بسیار کاربردی‌تر خواهد بود. این برنامه تنظیمات جدیدی بانام «Glanceable directions while navigating» دریافت خواهد کرد.

گفته می‌شود گوگل در فوریه 2023، اعلام کرد که برنامه مپ در اندروید و iOS دارای ویژگی جهت‌گیری قابل مشاهده است. این ویژگی به کاربران اندرویدی اجازه می‌دهد تا ببینند می‌خواهند به‌کجا بروند و همچنین ETAهای زنده را از صفحه‌قفل دریافت کنند؛ همچنین اگر دکمه استارت را برای مسیریابی فشار نداده باشید نیز، مسیریابی در صفحه نمای کلی کار می‌کند. گوگل برای این ویژگی در گوشی‌های iOS نیز از Live Activities iOS استفاده کرد.

درحالیکه قرار بود این ویژگی در ژوئن 2023 برای عموم در سطح جهانی عرضه شود، اما دردسترس گروهی کوچک قرار گرفت. اما اکنون به‌نظر می‌رسد این ویژگی برای عموم مردم منتشر شده و کاربران می‌توانند از گوگل‌مپ در صفحه‌قفل خود نیز بصورت کارآمدتر استفاده کنند.

گفته می‌شود این ویژگی برای کاربرانی که از نسخه 11.116 گوگل‌مپ در اندروید و نسخه 6.104.2 در دستگاه‌های iOS استفاده می‌کنند، دردسترس است.

ویژگی مسیرهای قابل‌مشاهده در گوگل‌مپ

به‌گزارش اندرویداتوریتی، در تنظیمات برنامه، بخشی برای همین ویژگی اضافه می‌شود که در تصویر بالا قابل مشاهده است. این ویژگی بصورت پیش‌فرض غیرفعال است و بایستی ابتدا آن را فعال کنید. بافعال کردن این ویژگی باید در زیر نمایشگر نقشه سایت، مسیرهای قابل مشاهده را ببینید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید