لپ تاپ

ایسر از لپ‌تاپ‌های سری Aspire Go با ادغام مایکروسافت Copilot رونمایی کرد

در جریان نمایشگاه فناوری CES 2024، ایسر از جدیدترین لپ‌تاپ‌های سری Aspire Go خود رونمایی کرد. این سری از دو مدل Aspire Go 14 و Aspire Go 15 تشکیل شده است. براساس اعلام ایسر، مدل‌های این سری جزء لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه بازار محسوب می‌شوند و برای دانشجویان و متخصصان مناسب هستند. در ادامه باما در رایااستور همراه باشید تا جزئیات این دو لپ‌تاپ را بررسی کنیم.

ایسر درباره سری جدید Aspire Go خود می‌گوید: که هر دو مدل این سری از جدیدترین فناوری‌ها از جمله پردازنده‌های اینتل و AMD استفاده می‌کند، بدنه آن‌ها از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند و هردو دستگاه با Microsoft Copilot ادغام شده‌اند. در ادامه به مشخصات این دو دستگاه می‌پردازیم.

Acer Aspire Go 14

مشخصات لپ‌تاپ‌های Aspire Go 14 – 15

ایسر برای ساخت بدنه هردو مدل Aspire Go 14 و Aspire Go 15 از مواد بازیافتی (PCR) و برای هردو مدل این سری، از نمایشگر فول‌اچ‌دی‌پلاس با نسبت‌تصویر 16:10 استفاده کرده است.

ازنظر عملکرد، لپ‌تاپ‌های این سری به پردازنده Core i3 سری N اینتل بعنوان گزینه پایه مجهز هستند؛ بااین‌حال، مدل Aspire Go 14 برای افرادی که می‌خواهند گزینه قدرتمندتری در اختیار داشته باشند، گزینه دیگری از پردازنده AMD Ryzen 7000 Series را ارائه می‌دهد. هردو دستگاه تا 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD و 16 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می‌کنند.

دستیار مجهزبه هوش‌مصنوعی مایکروسافت Copilot، چند هفته‌ای است که معرفی شده و امکانات زیادی را بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ یکی از این امکانات، دسترسی رایگان به نسخه GPT-4 است که درحالت عادی باید آن را خریداری کرد. بااین‌حال، ایسر لپ‌تاپ‌های سری Aspire Go را به‌این دستیار مجهز کرده و حتی برای دسترسی راحت‌تر، دکمه Copilot را به صفحه‌کلید اضافه کرده است.

Acer Aspire Go 15

ایسر می‌گوید: باتری سری جدید Aspire Go با یکبار شارژ می‌تواند تا 10 ساعت شارژدهی داشته باشد و خاموش نشود. هردو دستگاه این سری دارای گزینه‌های اتصال ضروری از قبیل وای‌فای 6، HDMI 2.1-out، USB Type-C، دو عدد پورت USB Type-A و جک 3.5 میلیمتری صدا هستند.

ایسر برنامه AcerSense را بصورت پیش‌فرض برای کاربران ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند سلامت دستگاه و باتری خود را کنترل کنند و تعمیر و نگهداری معمول برنامه‌ها را انجام دهند.

قیمت سری جدید Aspire Go

لپ‌تاپ ایسر Aspire Go 15 در فوریه 2024 با قیمت پایه 249.99 دلار در بازار ایالات متحده و 529.99 یورو در بازار اروپا به فروش می‌رسد. در مقابل مدل Aspire Go 14 نیز باهمین قیمت‌ها در همین بازارها در ماه مارس به‌فروش می‌رسد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *