موبایل

گوگل ویژگی «لمس تطبیقی» را برای سری پیکسل 9 معرفی می‌کند

براساس گزارش منتشرشده، گوگل برای سری پیکسل 9 ویژگی لمس تطبیقی را معرفی می‌کند.

حتماً برای شما پیش‌آمده که لمس تلفن‌تان زیر باران کار نمی‌کند و دچار اختلال می‌شود. اصولاً انگشت‌های خیس، باعث اختلال در صفحات لمسی خازنی می‌شوند و باعث می‌شوند ضربه‌ها و سوایپ‌های شما از بین بروند. البته محافظ‌های صفحه‌نمایش ضخیم یا بی‌کیفیت نیز ین مشکل را ایجاد می‌کنند.

برای همین، بسیاری از تلفن‌ها تنظیمات حساسیت لمسی یا حداقل «حالت محافظ صفحه» اختصاصی برای افزایش حساسیت لمس دراین شرایط دارند. بااین‌حال، اکنون گزارشی منتشرشده که می‌گوید احتمالاً پیکسل 9 گوگل حالت خودکار Adaptive Touch را ارائه می‌دهد.

در بررسی که اندرویداتوریتی روی اندروید 14 QPR3 بتای 1 داشته، متوجه‌شده که گوگل می‌خواهد تنظیمات «لمس تطبیقی» را برای گوشی‌های جدید خود ارائه دهد. این ویژگی در تنظیمات> نمایشگر> حساسیت لمسی قرار خواهد داشت. این رسانه می‌گوید زمانیکه Adaptive Touch فعال باشد، حساسیت لمسی بصورت خودکار با محیط، فعالیت‌ها و محافظ صفحه‌نمایش شما تنظیم می‌شود.

ویژگی لمس تطبیقی گوگل برای سری پیکسل 9

هنوز مشخص نیست چه عواملی باعث می‌شوند تا حساسیت لمسی بصورت خودکار تنظیم شود، اما احتمال می‌رود که یکی از آن دلایل انگشت خیس یا نمایشگر خیس باشد. گفته می‌شود گوگل ویژگی Adaptive Touch را از ویژگی Aqua Touch وان‌پلاس 12 الهام گرفته که در زمان خیس‌بودن گوشی، حساسیت لمسی را بصورت خودکار تنظیم و استفاده از تلفن زیر باران را ممکن می‌سازد.

همچنین گفته می‌شود که Adaptive Touch می‌تواند حساسیت لمسی را در زمان شناسایی محافظ صفحه‌نمایش بصورت خودکار تنظیم کند. زمانیکه گوگل سری پیکسل 8 را معرفی کرد، سرویس «ردیاب محافظ صفحه» را نیز همراه آن معرفی کرد. این ویژگی زمانیکه کاربر از گلس برای تلفن خود استفاده کند، اعلانی به کاربر ارسال می‌کند که باید حالت محافظ صفحه را فعال کند؛ و زمانیکه گلس را برمی‌دارد، به کاربر می‌گوید که این حالت را غیرفعال نماید.

اندرویداتوریتی در ادامه گزارش شواهدی عنوان می‌کند که نشان می‌دهد گوگل قصد دارد ویژگی Adaptive Touch را برای سری پیکسل 9 عرضه کند. گوگل در کدهای اندروید 14 QPR3 بتای 1، به‌صراحت Adaptive Touch را به‌عنوان یک ویژگی برای “P24” برچسب‌گذاری کرده است (گوگل معمولاً برای ارجاع به دستگاه‌های پیکسل خود برای یک سال خاص، از کوتاه‌نویسی مانند «P2x» استفاده می‌کند.). مثلاً «P23» به پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو اشاره دارد، چراکه درسال 2023 عرضه شدند.

بااین‌تفاسیر، هنوز مشخص نیست که گوگل می‌خواهد ویژگی Adaptive Touch را فقط برای سری پیکسل 9 عرضه کند یا درآینده آن را برای مدل‌های قدیمی خود نیز معرفی می‌کند؟ برای جواب به‌این سوال باید صبر کنیم و ببینیم چه اخباری دراین‌باره منتشر می‌شود.

نظرشما درباره ویژگی «لمس تطبیقی» چیست؟ آیا وجود آن را ضروری می‌دانید؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران رایااستور در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *