ادوبی زیر آتش اتهامات FTC به دادگاه میرود
FTC ادوبی را متهم کرده که مشتریان را مجبور به پرداخت هزینه لغو میکند.
FTC (کمیسیون تجارت فدرال)، شرکت ادوبی را به اعمال فریبکارانه در ارائه خدمات اشتراک این شرکت متهم کرد. FTC مدعی است که ادوبی قانون اعتماد خریداران آنلاین را نقض و کمیسیون چند موضوع کلیدی را برجسته میکند.
FTC در این ادعای خود به چند دلیل از ادوبی شکایت کرده که در ادامه باهم بررسی میکنیم:
- FTC از طرح اشتراک ماهانه ادوبی شکایت کرده چراکه مدعی است باوجود اینکه ادوبی ادعا میکند طرح اشتراک آن ماهانه است، اما زمانیکه کاربر بخواهد زودتر از یکسال طرح اشتراک را لغو کند، این شرکت هزینه لغو را دریافت میکند. علاوهبر این، ادوبی موانع متعددی را سر راه کاربر قرار میدهد تا آن را از لغو منصرف کند و اغلب، کاربران به این باور میرسند که طراح را لغو کردهاند، درحالیکه طرح لغو نشده و پرداختهای ماهانه هنوز انجام میشود.
- موضوع دومی که مورد شکایت قرار گرفته، مربوط به هزینه لغو است. FTC معتقد است که ادوبی معمولاً %50 از پرداختهای باقیمانده اشتراک را بعنوان هزینه لغو دریافت میکند. FTC میگوید این روش ادوبی میتواند بخشی از دلیل افزایش درآمد خدمات اشتراک ادوبی باشد که از 7.7 میلیارد دلار در سال 2019 به 14.2 میلیارد دلار در سال 2023 رسیده است.
FTC در ادامه شکایت خود، دو شخص اصلی ادوبی را متهم میداند؛ معاون رئیسجمهور “Maninder Sawhney” و رئیس رسانه دیجیتال “David Wadhwani”.
ادوبی هم در پاسخ به این شکایت واکنش نشان داده و اعلام کرده که به دنبال مبارزه قانونی در دادگاه بر علیه این اتهامات خواهد بود و تمام اتهامات FTC را رد میکند.
اگر ادوبی توسط وزارت دادگستری مقصر شناخته شود، علاوهبراینکه باید جریمه نقدی پرداخت کند، باید به تمام مشتریانی که آنها را مجبور به پرداخت هزینه لغو کرده، خسارت پرداخت کند.