سیستم عامل

اندروید 15 می‌تواند از لرزش پی‌درپی گوشی در زمان دریافت اعلان‌های زیاد جلوگیری کند

ویژگی خنک‌شدن اعلان‌ها می‌تواند صدای اعلان‌های پی‌درپی را کاهش و از لرزش متوالی دستگاه شما جلوگیری کند.

اوایل سال بود که گوگل اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان را برای آپدیت اندروید 15 منتشر کرد؛ در آن زمان یک ویژگی بسیار کاربردی باعنوان «خاموش‌شدن اعلان» مشاهده شد. این ویژگی اگر برنامه‌ای اعلان‌هایی پی‌درپی ارسال کند، صدای اعلان را به‌مرور کاهش می‌دهد.

بااین‌حال، یکی از مشکلاتی که این ویژگی دارد، عدم توانایی در کنترل لرزش دستگاه است. گفته می‌شود گوگل قصد دارد این مشکل را هم حل کند. کارشناسان اندرویداتوریتی موفق شده‌اند در حین بررسی آخرین به‌روزرسانی اندروید 15 بتا 1.2، صفحه تنظیمات خنک‌سازی اعلان (تنظیمات>اعلان‌ها>خنک‌سازی اعلان) که گوگل در اندروید 15 بتا 1 از کاربران پنهان کرده بود را بازگردانی کنند.

بعداز بازگرانی این صفحه، مشخص‌شد که یک مورد جدید باعنوان «لرزش هنگام بازشدن قفل» به این ویژگی اضافه شده است. اگر ضامن این گزینه را فعال کنید، دستگاه شما فقط زمانی که باز است، می‌لرزد؛ درغیراینصورت زمانیکه تلفن‌تان قفل است هیچ لرزشی نخواهد داشت. بافعال کردن این ویژگی، می‌توانید از دریافت اعلان‌های متوالی جلوگیری کنید.

ویژگی خنک‌کردن اعلان‌ها در اندروید 15

قابلیت لرزش در هنگام بازشدن قفل، بصورت پیش‌فرض غیرفعال است و اگر نیاز به‌آن دارید، می‌توانید به‌راحتی با یک ضربه آن را فعال کنید. اگرهم نگران این بودید که نکند اعلان‌های مهمی را از دست بدهید، می‌توانید این ویژگی را خیلی راحت غیرفعال کنید.

اگرچه گوگل عمداً این ویژگی را از کاربران پنهان کرده، اما انتظار می‌رود که در به‌روزرسانی‌های بتا بعدی آن را دوباره برگرداند. امیدواریم گوگل این ویژگی را در نسخه پایدار اندروید 15 منتشر کند، چراکه می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

نظرشما درباره جلوگیری از دریافت اعلان‌های پی‌درپی چیست؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *