ریپورتاژ آگهی

بررسی جامع راهنمایی خرید دسته بازی

تجهیزات گیمینگ بسیار گسترده هستند که یکی از مهم­ترین آن‌ها دسته بازی است. انجام بازی با استفاده از کیبورد بسیار دشوار است و حتی باعث خراب­شدن زودهنگام آن می‌شود. دسته‌های گیمینگ یکی از اکسسوری‌های بسیار ضروری در تجهیزات مخصوص بازی هستند. این دسته‌ها نیازمند آگاهی از ویژگی‌های مختلف محصول و برند‌ها و کیفیت‌های گوناگون آن است. کاربران بازی‌های دیجیتال از رده‌های سنی مختلفی هستند و علاقه زیاد افراد به این بازی‌ها به­دلیل هیجان‌انگیز بودن آن‌هاست. داشتن کنترلر مناسب می‌تواند لذت گیم را چند برابر کند. آشنایی با نکات مهم در هنگام خرید دسته مخصوص بازی می‌تواند برای بسیاری از گیمر‌ها کاربردی باشد.

اهمیت استفاده از دسته بازی

خیلی از افراد هنگام خرید کنسول بازی باید دسته مخصوص نیز تهیه کنند؛ چون انجام انواع بازی‌های ویدیویی نیاز به کنترلر حرفه‌ای دارند. این دسته‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که همه تکنیک‌های لازم را برای اجرا روی کاراکتر‌های بازی، برای گیمر فراهم می‌کنند. همچنین انجام بازی‌های ماجراجویانه و هیجانی به­طور حتمی باید با دسته‌های حرفه‌ای انجام شود تا سرعت بازی و تمرکز کاربر افزایش پیدا کند. در نتیجه خرید دسته بازی اهمیت زیادی دارد و باید بر اساس ویژگی‌های مختلف انجام شود.

انواع دسته‌های بازی موجود در بازار

امروزه لیست خرید دسته بازی برند‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد و دارای انواع مدل ارزان سیمی تا گران بی‌سیم است. جدیدترین دسته‌های موجود در بازار دارای امکانات ویژه مثل بلوتوث هستند و می‌توان آن‌ها را روی انواع سیستم‌ها نصب کرد. انواع کنترلر‌ها شامل موارد زیر است:

  • دسته بازی مخصوص کامپیوتری: به­دلیل قیمت زیاد خرید دسته بازی باکیفیت، اگر در گذشته کنسول یا دسته بازی داشته‌اید، می‌توانید از آن‌ها برای سیستم کامپیوتر خود نیز استفاده کنید. این دسته‌ها باید دارای دکمه، پورت usb برای اتصال و دو جوی‌استیک باشند.
  • دسته بازی پلی استیشن: دسته‌های بازی مخصوص PS5 از جنس Dual Sense هستند و می‌توان آن‌ها را در PS4 نیز استفاده کرد. برای انجام بازی‌های کامپیوتری استفاده از دسته  DualShock 4 بسیار کاربردی است. دسته بازی ایکس باکس می‌تواند برای افرادی که دست‌های کوچکی دارند، انتخاب مناسبی باشد.
  • دسته بازی ایکس باکس: پس از ورود ایکس باکس وان به بازار کنسول‌های بازی، مایکروسافت تصمیم گرفت دسته‌های مخصوص این کنسول را به بازار عرضه کند. انتخاب این دسته‌ها برای انجام بازی‌های کامپیوتری بسیار مناسب است و همچنین برای کنسول X و S می‌توان از دسته‌های قدیمی این مارک نیز استفاده کرد. در کنار آن مایکروسافت یک کنترلر Xbox Elite تولید کرد که بدنه آن بسیار مقاوم است و قطعات تشکیل­دهنده داخلی آن از جنس فولاد است. اصطکاک مواد به­کار­رفته در این دسته بسیار کم است و مانع سایش دکمه‌ها در حین حرکت‌ می‌شود.
انواع دسته‌های بازی موجود در بازار

نکات مهم در خرید دسته بازی

کنترلر‌های مخصوص گیم تنوع زیادی دارند و انتخاب و خرید از بین آن‌ها می‌تواند برای بسیاری از کاربران دشوار باشد؛ چراکه هر محصول ویژگی خاصی دارد و از قابلیت‌های گوناگونی برخوردار است که انتخاب را مقداری دشوار می‌کند؛ بنابراین در هنگام خرید دسته نکات زیر را رعایت کنید:

  • بررسی کیفیت ساخت دسته: یکی از قسمت‌های بسیار مهم و آسیب‌پذیر در دسته‌های بازی نقطه اتصال سیم و دسته است که باید کیفیت زیادی داشته باشد.
  • ویژگی‌های ظاهری و ارگونومی دسته: هنگام خرید دسته بازی ارگونومی مناسب خودتان را پیدا کنید تا هنگام استفاده دکمه‌ها به­راحتی در دسترس قرار بگیرد و بدنه دسته باسهولت در دست جابه‌جا شود‌.
  • میزان باتری دسته و نحوه شارژ آن: هنگام خرید، این مورد را بررسی کنید که کنترلر چگونه شارژ می‌شود؟ برای شارژ در برخی از دسته‌های بی­سیم، باید باتری‌ را از دسته جدا کنید که این کار مقداری دشوار است. اما در برخی دیگر از دسته‌ها شارژ کنترلر به­صورت مستقیم و با اتصال کابل انجام می‌شود. بهتر است باتری‌های دسته قابلیت شارژ شدن داشته باشند تا هزینه‌های لازم برای خرید باتری کاهش پیدا کند.
  • برد دسته‌های بی­سیم: میزان برد گیم پد در هنگام خرید باید بررسی شود؛ چون هرچه مقدار برد بیش‌تر باشد، شما به­راحتی می‌توانید از کامپیوتر فاصله بگیرید یا حتی در مقابل تلویزیون‌هایی با ابعاد بزرگ به‌سادگی بازی کنید.
  • سازگاری دسته با بازی‌ها و سیستم مورد استفاده: در هنگام خرید دسته بازی باید بدانید که کنترلر با سیستم موردنظر شما برای بازی هماهنگ باشد و سازگار شود؛ چراکه برخی کنترلر‌ها برای اتصال به سیستم نیاز به نصب درایور دارند. امروزه بیش‌تر دستگاه‌های ساخته­شده توسط برند مایکروسافت از نظر سازگاری با انواع گیم‌های رایانه‌ای در سطح مطلوبی قرار دارند.
  • قیمت محصول: سعی کنید در کنار بررسی قیمت محصولات کیفیت آن‌ها را در نظر بگیرید و اگر به­صورت حرفه­ای بازی نمی‌کنید، دسته‌های گران­قیمت نخرید؛ همچنین برای خرید به مراکز معتبر مثل اگزو (Exo.ir) مراجعه کنید.
نکات مهم در خرید دسته بازی

نتیجه‌گیری

خرید دسته بازی برای افزایش هیجان و لذت گیم‌های رایانه‌ای بسیار کاربردی است و استفاده از آن‌ها برای بازی‌های رایانه‌ای بسیار حرفه‌ای محسوب می‌شود. هنگام خرید بهتر است انواع دسته بازی و ویژگی‌های مختلف آن­ها را بدانید و نکات لازم را برای انجام خرید مناسب رعایت کنید. مجموعه اگزو در حوزه فروش انواع دسته بازی در برند‌های گوناگون فعالیت می‌کند که برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *