ریپورتاژ آگهی

آشنایی با سرور G10 و مشخصات آن

Gen10 یک سرور دو یونیتی است که نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و پیچیدگی اجرای برنامه‌های محاسباتی دارد. این سرور مجهز به دو سوکت است که توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر اینتل زئون را دارد. هر سوکت پردازنده این سرور توانایی پشتیبانی از 12 اسلات حافظه اصلی را دارد. در مجموع این سرور مجهز به 24 اسلات حافظه است که توانایی پشتیبانی از چند ترابایت حافظه اصلی را دارد. بسته به پیکربندی، 12 عدد محفظه برای درایوهای 3.5 اینچی (LFF) یا 24 برابر محفظه برای درایو 2.5 اینچی کوچک (SFF) در این سرور در دسترس سرپرستان شبکه قرار دارد. لازم به توضیح است که سرور فوق مجهز به شش اسلات PCIe 3.0 x8 و دو اسلات PCIe 3.0 x16 است که قابلیت‌های گسترشی خوبی در اختیار سرور قرار می‌دهند. در ادامه بخشی از نقاط قوت سرور g10 را بررسی می‌کنیم. همچنین از طریق لینک https://falnic.com/shop/p/hp-dl380-gen10-server می‌توانید قیمت و مشخصات فنی کامل این محصول را بررسی کنید.

آشنایی با سرور HPE DL380 gen10

سرور G10 به منظور پردازش برنامه‌های محاسباتی با عملکرد بالا طراحی شده و گزینه مناسبی برای استقرار در مراکزداده است. همان‌گونه که اشاره کردیم، دو پردازنده‌ مقیاس‌پذیر اینتل زئون و 24 اسلات حافظه که توانایی پشتیبانی از چند ترابایت حافظه را دارند، توان پردازشی قابل قبولی در اختیار کارشناسان شبکه قرار می‌دهد. این سرور از 12 درایو LFF یا 24 درایو SFF و رابط‌های SAS، SATA و NVMe پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، سازمان‌هایی که به دنبال افزایش قابلیت‌های سرور از طریق نصب کارت‌های شبکه، کنترلرهای رید، کارت گرافیک و غیره هستند، بدون مشکل قادر به استفاده از اسلات‌های PCIe 3.0 هستند.

عملکرد

هنگامی که صحبت از عملکرد به میان می‌آید، این پردازنده‌های مرکزی هستند که به سرور کمک می‌کنند به سرعت اطلاعات را پردازش کرده، اطلاعات را از حافظه اصلی دریافت کرده و در اختیار مولفه‌های سخت‌افزاری سرور مثل حافظه‌های جانبی قرار دهد. سرور G10 توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های سری، نقره‌ای، طلایی، برنزی و پلاتیوم اینتل را دارد که دسترسی به طیف گسترده‌ای از هسته‌های فیزیکی و مجازی را امکان‌پذیر می‌کند. بسته به نوع پردازنده‌ای که روی سرور نصب می‌کنید به 4 تا 28 هسته پردازشی به ازای هر سوکت دسترسی دارید. علاوه بر این، سیستم سرمایشی این سرور متشکل از چهار فن در زمان استقرار یک پردازنده، شش فن برای پردازنده‌های دوگانه و شش فن با کارایی بالا زمانی که سیستم با پک کامل از هارد دیسک‌ها و پیکربندی‌ها تجهیز شده است.

آشنایی با سرور g10 و مشخصات آن

حافظه

یکی از مزایای بالقوه و شاخص سرورهای G10 توانایی پشتیبانی از حافظه‌های با باس 2666 مگاهرتز است که هر پردازنده از شش کانال حافظه پشتیبانی می‌کند و با 12 اسلات در هر سوکت، می‌توان به دو ماژول حافظه در هر کانال دسترسی داشته. تمامی 24 اسلات‌ حافظه وقتی هر دو پردازنده نصب می‌شوند در وضعیت فعال قرار می‌گیرند. بسته به نوع پردازنده مرکزی، ماژول‌های حافظه و پیکربندی، دسترسی به 3 ترابایت حافظه اصلی وجود دارد. خوشبختانه، سرور G10 در زمینه پشتیبانی از ماژول‌های حافظه با محدودیت روبرو نیست و توانایی کار با ماژول‌های بافر نشده (UDIMM)، ثبت شده (RDIMM)، ماژول‌های کاهنده بار (LRDIMM)، NVMe (NVDIMM) و ماژول‌های پایدار آپتین اینتل را دارد. در هنگام استفاده از NVDIMMها به این نکته دقت کنید که تنها با نسل اول پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل سازگار هستند، در حالی که ماژول‌های PMem تنها توانایی کار با پردازنده‌های نسل دوم را دارند. علاوه بر این، امکان استفاده ترکیبی از ماژول‌های حافظه از نوع‌های مختلف وجود ندارد و حافظه‌ها باید همگی از یک نوع باشند. پیکربندی حافظه 3 ترابایتی از ماژول‌های 128 گیگابایتی DDR4 استفاده می‌کند، در حالی که 6 ترابایت از طریق کیت حافظه پایدار HPE 512 گیگابایتی قابل استفاده است.

فضای ذخیره‌سازی

HPE DL380 Gen10 در زمینه ارائه و پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی انعطاطف‌پذیری بالایی دارد و توانایی پشتیبانی از 190 ترابایت فضای ذخیره‌سازی جانبی در هنگام استفاده از درایوهای LFF در بخش فرانت‌اند همراه mid-plane HD اختیاری را دارد که بالای پردازنده‌ها و ماژول‌های حافظه قرار می‌گیرد. کاربران به گزینه‌های اختیاری در ارتباط با سینی نصب دیسک‌ها در drive cage دسترسی دارند که توانایی پشتیبانی از هارد دیسک‌های اضافی SFF یا LFF را دارد. برای این منظور باید شاسی که متناسب با نیاز کاری است را خریداری کنید. لازم به توضیح است که برخی پیکربندی‌ها از یک Universal Media Bay اختیاری برای درایو نوری پشتیبانی می‌کنند. بسیاری از پیکربندی‌ها ممکن است به یکی از چند سینی درایو اختیاری نیاز داشته باشند که فضای موردنیاز یک رایزر را می‌گیرند، اما در مقابل امکان استفاده از 6SFF و 2 FF یا 3 محفظه برای درایو LFF ارائه می‌کند. همه شاسی‌ها مجهز به یک کنترلر آرایه هوشمند S100i با پشتیبانی از رید نرم‌افزاری و پورت SATA برای 14 درایو هستند. کاربران می‌توانند دو درایو ذخیره‌سازی اختیاری M.2 را همراه با رایزر اولیه نصب کنند و آن‌ها برای ذخیره‌سازی اطلاعات مهم یا راه‌اندازی سریع سرور مورد استفاده قرار دهند. علاوه بر این، مدیران این توانایی را دارند تا کنترلر ذخیره‌سازی آرایه هوشمند HP که مناسب با نیاز کاریشان است را خریداری کنند تا به طیف کاملی از گزینه‌های RAID دسترسی داشته باشند. همچنین، یک اسلات کارت MicroSD یکپارچه روی برد سیستم در کنار منابع تغذیه قرار دارد. البته این امکان وجود دارد تا یک ماژول اختیاری Dual Micro-SD برای پشتیبانی از هایپروایزر روی سرور نصب کرد.

سخت افزار dl380 g10
FalnicCo. (Iranhp) Unit9.No16,South Iranshahr St. Ferdosi Sq., Tehran, Iran Call: +98 21 88840081-2 www.falnic.com info@falnic.com

شکاف‌های گسترشی

بسته به انتخاب رایزر و Drive Cageهای اختیاری، سرور هشت اسلات توسعه PCIe 3.0 ارائه می‌کند لازم به توضیح است که برای فعال‌سازی هر هشت اسلات توسعه باید دو پردازنده مرکزی روی سیستم نصب کنید. این سرور دارای 4 پورت 1GbE به همراه HPE FlexibleLOM است تا سرور بتواند با شبکه‌های 1GbE تا 40GbE یا فابریک از طریق کارت‌های نصب شده روی PCIe بدون مشکل کار کند. اگر قصد استفاده از سرور در ارتباط با محاسبات با کارایی بالا یا ساخت انیمیشن‌های پیچیده را دارید، سرور از پنج واحد پردازش گرافیکی تک واید (single-wide) یا سه واحد پردازش گرافیکی دوگانه پشتیبانی می‌کند. کارت‌های توسعه راهکار مناسبی برای دستیابی به قابلیت‌های ویژه‌ای مثل بهبود عملیات ورودی/خروجی، پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته‌تر، انجام سریع‌تر محاسبات با کارایی بالا یا فضای ذخیره‌سازی اضافی ارائه می‌دهند.

مکانیزم مدیریتی

ویژگی شاخص سرورهای پرولیانت اچ‌پی ماژول iLO است که g10 مجهز به نسخه ارتقا یافته 5.0 است. این ماژول اجازه می‌دهد از راه دور و از طریق مرورگر سیستم عامل به مدیریت سرور بپردازید. iLO 5.0 قابلیت‌های جدید و کاربردی در ارتباط با وضعیت سیستم ارائه می‌کند و همواره اطلاعات به‌روزی در اختیارتان قرار می‌دهد. آیا شما تجربه‌ی استفاده از این سرور را دارید؟ قصد خرید آن را چه‌طور؟ نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *