هوش مصنوعی

گوگل موفق به پیش‌بینی دقیق سیل شد

گوگل به‌کمک فناوری یادگیری ماشینی (ML) هوش‌مصنوعی توانست خیلی دقیق سیل را از 7 روز قبل پیش‌بینی کند.

گوگل به‌کمک هوش‌مصنوعی توانست سیل را از 7 روز قبل پیش‌بینی کند. بله درست شنیدید، گوگل موفق به پیش‌بینی دقیق سیل تا 7 روز پیش‌از وقوع آن شد.

به‌گزارش اندرویداتوریتی، گوگل به‌لطف یادگیری ماشینی (ML) توانسته تا هفت روز قبل از سیل، آن‌را بطور دقیق پیش‌بینی کند. یکی از دلایلی که پیش‌بینی سیل را دشوار می‌کرد، این بود که همه رودخانه‌ها چیزی بعنوان جریان‌سنج را نداشتند و نمیشد داده‌های مربوط‌به بارش و اطلاعات فیزیکی آن‌ها را دریافت کرد.

بااین‌حال، گوگل به‌کمک هوش‌مصنوعی (فناوری ML) توانسته روی تمام داده‌های موجود رودخانه که قبلاً دردسترس نبود، کنترل داشته باشد و همین باعث‌شده تا پیش‌بینی دقیق سیل محقق شود.

یافته‌های این شرکت در مجله علمی نیچر نیز منتشرشده که مهر تأییدی بر صحت این ادعا است. نیچر یک مجله علمی چندرشته‌ای پیشرو است که پژوهش‌های مورد بررسی را منتشر می‌کند.

گوگل اعلام می‌کند که هدف او ازاین فناوری، افزایش دقت پیش‌بینی سیل در جهان است، حتی مناطقی که داده‌های محلی برای آن‌ها در دسترس نیستند. گفته می‌شود گوگل تاکنون ازطریق Flood Hub توانسته برای بیش‌از 80 کشور پیش‌بینی‌هایی را ارائه بدهد؛ همچنین هشدارهایی را در جستجوی‌گوگل، نقشه‌ها و اعلان‌های اندروید ارائه می‌کند.

نظرشما درباره این فناوری جدید چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *