هوش مصنوعی

گوگل تأیید کرد که Gemini Nano به پیکسل 8 می‌آید

بالاخره ویژگی پاسخ هوشمند Gboard و گزینه خلاصه‌سازی برنامه ضبط‌کننده به پیکسل 8 خواهند آمد.

درحالیکه پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو از یک تراشه استفاده می‌کنند، اما پیکسل 8 فاقد مدل هوش‌مصنوعی جیمینی نانو است که در مدل پرو دردسترس است. این مدل چندین ویژگی مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی مانند پاسخ هوشمند Gboard را برای تلفن پیکسل 8 پرو فعال می‌کند.

براساس گزارشی از منبعی آگاه، گوگل به‌تازگی اعلام کرده که جیمینی نانو بعنوان پیش‌نمایش توسعه‌دهنده در Pixel Feature Drop به تلفن‌ پیکسل 8 اضافه می‌شود. این غول فناوری می‌گوید که این مدل هوش‌مصنوعی دو ویژگی پاسخ هوشمند Gboard و گزینه خلاصه‌سازی برنامه ضبط‌کننده را برای پیکسل 8 فعال می‌کند.

این خبر درحالی منتشرشده که یکی از نمایندگان گوگل در یک پادکست رسمی اعلام کرد “جیمینی نانو به‌دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری به پیکسل 8 نمی‌آید“.

درباره جمله‌ای که نماینده گوگل گفته است، باید گفت: پیکسل 8 از همان تراشه تنسور G3 مدل پرو استفاده می‌کند بااین تفاوت که بجای 12 گیگابایت رم به 8 گیگابایت رم مجهز شده است. بااین‌حال، در نسخه پایه گلکسی S24 با 8 گیگابایت رم، هوش‌مصنوعی جیمینی نانو در دسترس است.

با پیگیری‌های صورت گرفته از گوگل، در نهایت این شرکت اعلام کرده که مدل هوش‌مصنوعی جیمینی نانو برای همه کاربران پیکسل 8 عرضه می‌شود. گوگل در ادامه توضیح داده: کاربران برای فعالسازی این مدل باید از طریق تنظیمات توسعه‌دهنده (Developer Options) اقدام کنند؛ آن‌ها باید به‌تنظیمات دستگاه بروند و در بخش درباره تلفن، به انتهای صفحه اسکرول کنند و هفت‌بار روی شماره ساخت ضربه بزنند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *