ریپورتاژ آگهی

12 تا از بهترین برندهای تلویزیون از نگاه متخصص تعمیرات تلویزیون

خرید یک تلویزیون خوب و با کیفیت که تا مدت‌ها خراب نشود، ارزش خرید داشته و مطابق سلیقه و البته همراه با تکنولوژی روز دنیا باشد کار آسانی نیست. به خصوص که در بازار شلوغ و پرازدحام برندهای تلویزیون با قابلیت‌ها و قیمت‌های متنوع انتخاب یک گزینه مناسب کار سخت و پیچیده‌ای به نظر می‌رسد. از برندهای چینی بی‌کیفیت گرفته تا برندهای ترکیه‌ای و اروپایی با کیفیت در بازار مشتری را با این سوال اساسی مواجه می‌کنند که: بهترین برندهای تلویزیون کدام است؟ 

بهترین برند تلویزیون از نگاه یک متخصص تعمیرات تلویزیون

این مقاله بر اساس صحبت با محمد مهربان، متخصص تعمیرات تلویزیون و نماینده گلدسرویس برای تعمیرات تلویزیون در مشهد  نوشته شده است. او درباره بهترین برندهای تلویزیون که کمتر  دچار مشکل می‌شوند و در صورت خرابی قطعات در دسترس‌تری دارند و همینطور هزینه‌های تعمیرات هر یک از برندها صحبت می‌کند.

معیارهای انتخاب بهترین برند تلویزیون

هر تلویزیونی ممکن است خراب شود اما برخی برندهای معتبر مثل سامسونگ و ال‌جی به‌دلیل قطعات باکیفیت‌تر، دوام و مقاومت بیشتری دارند و احتمال خراب‌ شدن‌شان کمتر است. تلویزیون‌های تولید چین نیز کیفیت‌های متفاوتی دارند و همگی کیفیت مشابه هم را ندارند.

۲ معیار برای انتخاب لیست بهترین برندهای تلویزیون وجود دارد:

  1. تعداد افرادی است که برای تعمیر تلویزیون خود به نمایندگی گلد سرویس مشهد مراجعه کرده‌اند.
  2. هزینه‌هایی که هر برند برای تعمیر نیاز داشته است.

بهترین برندهای تلویزیون از نگاه متخصص تعمیرات

بهترین برندهای تلویزیون از نگاه متخصص تعمیرات

تلویزیون سامسونگ در لیست بهترین برندهای تلویزیون

برند محبوب و خوش‌نام سامسونگ از سال 1988 تولید تلویزیون را آغاز کرد و به یکی از سرآمدان بازار تلویزیون تبدیل شد. این برند با ارائه محصولات با کیفیت از جمله تلویزیون‌های پیشرفته و نوآور همواره در صدر محصولات محبوب و پرفروش بازار بوده است. تلویزیون‌های OLED، QLED و UHD از جدیدترین محصولات متنوع و نوآورانه سامسونگ محسوب می‌شوند.

تلویزیون ال جی

ال‌جی نیز یکی از برندهای معتبر تولید محصولات الکترونیک از جمله تلویزیون است که اسم و رسم دیرینه‌ای دارد. ال جی در سال2018 چندین تلویزیون ارائه کرد که شامل مدل‌های OLED وLED نیز بودند. این مدل‌ها قابلیت‌های مختلفی مانند پشتیبانی از فرمت‌های Dolby Vision و Dolby Atmos، پانل قابل گسترش و نمایشگرهای 1080p و 4K HDR دارند. این مدل‌ها همچنین دارای ابزارهای اینترنتی هستند که باعث کاهش هزینه‌های سرویس شبکه و بهره‌مندی از اپلیکیشن‌های مختلف شده است.

سونی در میان بهترین برندهای تلویزیون در دنیا

تلویزیون‌های برند نام‌آشنای سونی سال‌هاست که در میان برندهای مطرح لوازم الکترونیک حرفی برای گفتن دارند و به اصطلاح هیچوقت از سکه نمی‌افتند. تلویزیون‌های دیجیتال سونی با تکنولوژی پیشرفته و امکانات منحصربه‌فرد نظیر تصویر 4K با تکنولوژی HDR، محصولات قابل قبول و با کیفیتی در بازار عرضه کرده و پا به پای تکنولوژی روز پیش رفته و گوی سبقت را از رقبا ربوده است.

سامسونگ، ال جی، سونی 3 برند اول در لیست بهترین برندهای تلویزیون هستند که قدمت و سابقه درخشانی در تولید تلویزیون دارند و بین خریداران و مصرف‌کنندگان به‌دلیل کیفیت بالا بسیار محبوبند. البته با توجه به افزایش قیمت‌ها و تحریم‌ها این 3 برند در حال حاضر کمی نسبت به رقبای خود قیمت بالاتری دارند. اما طبیعتا خرید یک تلویزیون گران‌تر که دیرتر خراب می‌شود، بسیار ارزان‌تر از خرید یک تلویزیون ارزان‌قیمت است که هر از گاهی نیاز به پرداخت هزینه برای تعمیرات دارد.

تلویزیون ایکس‌ویژن؛ از بهترین برندهای تلویزیون ایرانی

تلویزیون ایکس‌ویژن از سال 1385 در بازار ایران عرضه شد و سا‌ل‌هاست که تلویزیون‌های ایکس‌ویژن در بازار لوازم خانگی معامله شده و با استقبال مشتریان همراه بوده است. این برند اخیرا با ارائه تلویزیون‌های مجهز به فناوری HDR تلاش کرده خودش را به رقبای طراز اول این صنعت نزدیک کند و قافیه را در بازار روز نبازد.

تلویزیون اسنوا

برند اسنوا نیز از این قائله عقب نمانده و اگرچه در ابتدای امر تنها اجاق گاز و کولر آبی تولید می‌کرد، اما پس از چندی به تولید تلویزیون نیز روی آورد و با تولید تلویزیون‌های هوشمند، LED و QLED جایگاه خودش را در بازار تلویزیون‌های خانگی حفظ کرده و ارتقا داده است.

تلویزیون هوریون

تلویزیون هوریون یک برند چینی و کمتر شناخته شده است. تلویزیون‌های هوریون از کیفیت مطلوب و قیمت مناسبی برخوردارند. گارانتی این برند تازه‌وارد در بازار ایران همچنان مورد مناقشه است و سرویس‌دهی و خدمات پس از فروش برند هوریون مثل سایر برندها در ایران پشتیبانی نمی‌شود، لذا همچنان این برند ناشناخته مانده است، خرید آن ریسک بیشتری دارد و قضاوت در مورد آن زود به نظر می‌رسد.

تلویزیون صنام

برند قدیمی صنام با شعار تجاری «صنام فراتر از یک نام»، تلویزیون تولید می‌کرد و در زمینه کالای صوتی و تصویری شناخته شده بود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این برند همچنان به تولید تلویزیون مشغول است و خودش را به بازار روز تلویزیون‌های هوشمند و دیجیتال رسانده و تلویزیون‌های LED را به بازار لوازم خانگی عرضه کرده است.

تلویزیون شارپ

تلویزیون شارپ

شارپ نیز از برندهای قدیمی و نام‌آشنا برای ایرانی‌هاست که همچنان به تولید تلویزیون اشتغال دارد و تلویزیون‌های پیشرفته‌ در انواع LED، فول اچ‌دی، سه بعدی، هوشمند و خمیده به بازار عرضه کرده است. تلویزیون‌های شارپ از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و نسبت به سایر برندهای مطرح خارجی قیمت کمتری دارند.

تلویزیون هایسنس

تلویزیون‌های هوشمند هایسنس در سال‌های اخیر نظر خریداران را به خود جلب کرده است. تلویزیون‌های هایسنس مجهز به فناوری‌های روز دنیا در زمینه صدا و تصویر هستند. تلویزیون‌های تولیدی این برند چندان متنوع نیست اما کاربردهای مختلف را پوشش می‌دهد. تلویزیون هایسنس به لحاظ سخت‌افزاری همچنان قابلیت توسعه و پیشرفت دارد.

تلویزیون بلست

تلویزیون‌های بلست مانند خیلی از برندها، ساخت چین و مونتاژ ایران است و در انواع مدل‌ها و سایزهای مختلف تولید می‌شود. طراحی زیبا، قیمت مناسب، برخورداری از تکنولوژی روز دنیا و خدمات پس از فروش از ویژگی‌های این برند در بازار ایران است.

تلویزیون مارشال در لیست بهترین برندهای تلویزیون

شرکت ایرانی مارشال با تکنولوژی روز ساخت صفحه نمایش در دنیا همراه بوده و انواع تلویزیون LED در کیفیت و ابعاد مختلف تولید کرده‌اند. این تلویزیون‌ها از نظر کیفیت ساخت، میان‌رده محسوب می‌شوند و قیمت مناسبی نسبت به نمونه‌های مشابه دارند.

تلویزیون سونیا

تلویزیون‌های چینی سونیا سال‌هاست که در بازار محصولات صوتی و تصویری جا افتاده و خرید و فروش می‌شوند.تلویزیون‌های هوشمند وLEDسونیا با کنتراست بالا، قیمت مناسب و طراحی زیبا نظر خریداران را به خود جلب کرده‌اند. نمایندگی سونیا مشهد خرید و تعمیرات این برند و همینطور سایر برندهای تلویزیون را بر عهده دارد و آماده ارائه خدمات به مشتریان است.

آیا قطعات تلویزیون‌ها در بازار موجود است؟

اکثر تلویزیون‌هایی که وارد ایران می‌شوند به‌صورت سفارشی برای ایران تولید شده و به‌همین دلیل قطعات‌شان در ایران موجود است. البته پنل تلویزیون‌ها از این قاعده مستثنی هستند و اگر صفحه تلویزیون شما ضربه بخورد امکان تعمیر آن وجود ندارد. پنل تلویزیون‌ها به‌دلیل تحریم‌های کشور در بازار موجود نیست و در صورت پیدا کردن پنل تلویزیون، به‌دلیل قیمت بسیار بالا به‌هیچ عنوان ارزش تعمیر ندارد.

هزینه تعمیر کدام تلویزیون بیشتر است؟

هزینه‌های تعمیرات تلویزیون بیش از آنکه وابسته به برند تلویزیون باشد به سایز تلویزیون بستگی دارد و هر چقدر که اندازه تلویزیون بزرگتر باشد هزینه تعمیر آن نیز بیشتر است. البته قیمت تعمیر تلویزیون در برندهای مختلف کمی با یکدیگر متفاوت است. به‌طور مثال هزینه تعمیر برند تلویزیون سامسونگ نسبت به رقبای چینی کمی گران‌تر است اما تفاوت آن چشم‌گیر نیست.

کدام قطعات تلویزیون بیشتر خراب می‌شوند؟

به ترتیب:

  1. بک لایت تلویزیون
  2. منبع تغذیه
  3. مین بورد
  4. صفحه نمایش و پنل ( آب‌خوردگی  و خط‌ و خراش روی صفحه نمایش قابل تعمیر نیست.)

هزینه تعمیرات مربوط به پنل و اب‌خوردگی بیشتر از سایر مشکلات احتمالی است.

بررسی برند‌هایی که بیشترین گزارش خرابی را داشته‌اند

برندهایی که بیشتر از هر برندی برای تعمیر مراجعه می‌کنند، معمولا برندهای چینی درجه 3 و 4 هستند. برندهایی مانند: هنکل، هیتاچی، بلر، سینگل، ایوا

این برندها خیلی زودتر دچار خرابی می‌شوند، نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند و عمر قطعات‌شان پایین‌تر است. قطعات تلویزیون‌های ال‌جی، سامسونگ، سونی و شارپ راحت‌تر در بازار یافت می‌شوند و این موضوع نقطه قوت دیگری برای این برندهای معتبر است.

بررسی برندهایی که بیشترین خرابی بک لایت را دارند

برندهای زیر بیشترین مراجعه را به نمایندگی گلدسرویس برای تعمیر بک لایت داشته‌اند: بلست، مارشال،  ایکس‌ویژن، سونیا، امپریال، جی پلاس و پلاسمای سامسونگ.

در این لیست تعدادی از برندهای محبوب نیز حضور دارند که فروش بالای این برندها، تعداد خرابی آن‌ها را توجیه می‌کند. سایر برندها که فروش کمتری دارند و میزان گزارش خرابی‌شان نسبت به مقدار فروش‌شان بالاست قطعا بدترین برندهای بازار از جهت خرابی بک‌لایت محسوب می‌شوند.

کدام تلویزیون‌ها گارانتی معتبر دارند؟

تلویزیون‌های حاضر در بازار ایران را به دو دسته می‌توان تقسیم کرد: تلویزیون‌هایی که به‌صورت قاچاق وارد ایران می‌شوند که قاعدتا هیچ نوع گارانتی برای آن‌ها وجود ندارد. دسته دوم تلویزیون‌هایی است که به‌صورت قانونی وارد ایران می‌شوند و شامل گارانتی هستند.

اکثر برندهای تلویزیون دارای گارانتی هستند که تعدادی از آن‌ها شامل موارد زیر است: تلویزیون‌های برند سونیا، ال جی، سونی، ایکس ویژن، TCL، مارشال، بلست، هایر، امپریال و…

معرفی نمایندگی تعمیر تلویزیون برای برندهای مختلف تلویزیون

گلدسرویس به‌عنوان نمایندگی تلویزیون سامسونگ در مشهد و همینطور نمایندگی تلویزیون‌های ال‌جی، سونیا، ایکس‌ویژن، امکان ارائه خدمات تعمیرات تلویزیون برای این برندها و دیگر برندهای حاضر در بازار را دارد. برای دریافت مشاوره و تعمیر تلویزیون از طریق وب‌سایت رسمی گلدسرویس با این مجموعه در ارتباط باشید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. سلام دوست عزیز تعداد برندهای تلویزیون خیلی بیشتر از اونی هستن که شما بتونین بهش فکر کنین و لیست تلویزیون های گفته شده به نسبت مراجعه به نمایندگی بوده و اگر اسم تلویزیونی اینجا گفته نشده دلیل بر بی کیفیت بودنش نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *