نرم افزار و اپلیکیشن

ماجرای شکایت گوگل از دو کلاهبردار را بخوانید

گوگل از دو کلاهبردار برنامه‌های جعلی رمزنگاری بخاطر فریب‌دادن آن شکایت کرد.

گوگل از هر روشی استفاده می‌کند تا از حضور برنامه‌های مضر در گوگل‌پلی به‌منظور محافظت از کاربران جلوگیری کند. اما به‌نظر می‌رسد دو نفر توانسته‌اند گوگل را دور بزنند و برنامه‌های جعلی خود را روی این فروشگاه آپلود کنند.

به‌گفته اندرویداتوریتی، گوگل بعداز اینکه فهمیده توسط این دو شخص فریب خورده است، یک شکایت مدنی در دادگاه فدرال نیویورک علیه دو توسعه‌دهنده برنامه تنظیم کرده و آن‌ها را به کلاهبرداری رمزنگاری متهم کرده که از طریق فریب گوگل، برنامه‌های تقلبی خود را در فروشگاه گوگل‌پلی قرار داده‌اند.

گفته می‌شود این کلاهبرداران از شنژن چین و هنگ‌کنگ هستند. این دو شخص برنامه صرافی‌های ارز دیجیتال و برنامه‌های سرمایه‌گذاری با ظاهری قانونی را در گوگل‌پلی آپلود کرده‌اند که ازطریق این اپلیکیشن‌ها، کاربران را فریب می‌دادند؛ آنها مردم را از طریق تبلیغات مختلف قانع می‌کرده‌اند تا دراین اپلیکیشن‌ها سرمایه‌گذاری کنند، بعد ازاینکه کاربران پولی را دراین برنامه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردند، اجازه نداشته‌اند که پول خود را برداشت کنند حالا فارغ از اینکه سود کرده‌اند یا خیر؛ به‌هر نمی‌توانستند پول خود را بردارند.

غول موتورهای جستجو مدعی است که دراین کلاهبرداری بیش‌از 100000 نفر در سراسر جهان فریب خورده‌اند؛ افراد از 100 دلار تا ده‌ها هزار دلار دراین برنامه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و پول خود را از دست داده‌اند.

گوگل اعلام کرده که برنامه‌های تقلبی را شناسایی و آن‌ها را غیرفعال کرده است. گوگل همچنین مدعی است که از کلاهبرداران توانسته‌اند با ارائه نادرست هویت، مکان و هدف از ایجاد برنامه، گوگل را فریب دهند و در مجموع 87 برنامه جعلی رمزنگاری را روی گوگل‌پلی آپلود کنند.

این شرکت در شکایت خود عنوان کرده که بیش‌از 75000 دلار را برای بررسی کلاهبرداری‌ها هزینه کرده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد گوگل برای پولی که از دست داده ناراحت نیست؛ ناراحتی آن‌ها بیشتر برای اعتبار گوگل‌پلی است که ضربه خورده است، چراکه ده‌ها بار در طول شکایت خود به کلمه «صداقت» اشاره کرده است.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید