سیستم عامل

گوگل ابزار انتقال داده بین گوشی‌ها را بهبود می‌بخشد

گوگل به‌زودی ابزار انتقال داده دستگاه‌های اندرویدی را بهبود می‌بخشد و سرعت انتقال را افزایش می‌دهد.

ابزار انتقال داده اندروید در طی سال‌های گذشته بهبودهایی داشته، اما هنوز هم نواقصی دارد و آنطور که باید یکپارچه نیست. این ابزار در مقایسه با روش‌های اپل خیلی کاربردی نیست و اغلب کاربران برای انتقال داده از دستگاهی به دستگاهی دیگر، روی به اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث می‌آورند که آن‌ها هم با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند و نمی‌توانند همه تنظیمات را بدون مشکل منتقل کنند.

بااین‌حال در گزارشی که اخیراً توسط جی‌اس‌ام‌آرنا منتشرشده، گفته شده که گوگل قصد دارد این فرآیند را بهبود ببخشد و سرعت انتقال داده را افزایش دهد. درحال‌حاضر تنها زمانی می‌توانید از انتقال داده اندروید استفاده کنید، که می‌خواهید برای اولین‌بار دستگاه‌تان را راه‌اندازی کنید؛ اما گفته می‌شود که به‌زودی این محدودیت رفع می‌شود و می‌توانید بعداز راه‌اندازی دستگاه هم از این ویژگی استفاده کنید.

ابزار انتقال داده

محدودیت دیگری که درحال‌حاضر وجود دارد، روش‌های انتقال داده است که با یکی از روش‌های اتصال سیمی، بی‌سیم و یا پشتیبانی گوگل‌درایو صورت می‌گیرد. گوگل برای اینکه بتواند سرعت انتقال را افزایش دهد، قصد دارد از پروتکل جدید «MultiTransportD2DTransport» استفاده کند که بصورت همزمان از وای‌فای و اتصال سیمی برای انتقال داده‌ها بهره می‌برد.

علاوه‌براین، گفته می‌شود که بعد از راه‌اندازی دستگاه، تنظیماتی که در تلفن جدید خود تغییر داده‌اید در هنگام انتقال‌داده بازنویسی نمی‌شود و فقط می‌توانید داده‌ها را از دستگاه‌هی که قبلاً برای کپی‌کردن داده‌های خود استفاده کرده‌اید، منتقل کنید.

به‌هرحال این تغییرات می‌توانند برای کاربران اندرویدی یک خبر خوب باشند، چراکه این تغییرات بسیاری از محدودیت‌های آن‌را برطرف می‌سازد. نظرشما درباره تغییرات جدید چیست؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *