نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل فوتوز احتمالاً برگه کتابخانه را مجدداً طراحی و نام جدیدی به آن اختصاص می‌دهد

به‌نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد طراحی برگه کتابخانه برنامه گوگل فوتوز را تغییر دهد تا ظاهری خلوت‌تر و زیباتر داشته باشد.

در تب Library برنامه گوگل فوتوز می‌توانید به آلبوم‌هایتان نگاه کنید، پوشه‌های موجود در دستگاه‌تان را برای تصاویر بررسی کنید و به میانبرها (مورد علاقه، ابزارها، بایگانی و سطل زباله) دسترسی پیدا کنید. اکنون گزارشی منتشرشده که می‌گوید برگه کتابخانه احتمالاً دچار یک تغییر بزرگ می‌شود که می‌تواند نام برگه و رابط‌کاربری آن‌را تغییر دهد.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، در یک نشت APK از برنامه Photos مشخص‌شده که گوگل مشغول کار برروی طراحی مجدد برگه کتابخانه است. به‌نظر می‌رسد در آپدیت جدید نام برگه کتابخانه به مجموعه‌ها (Collevtions) تغییر می‌کند.

درکنار تغییر نام، به‌نظر می‌رسد طراحی صفحه نیز تغییراتی خواهد داشت؛ در بالای صفحه همچنان هرچهار میانبر حضور خواهند داشت بااین تفاوت‌که گردتر می‌شوند. علاوه‌بر چهار میانبر در بالای صفحه، سه میانبر جدید «ویدئو»، «اسکرین‌شات» و «اخیراً اضافه‌شده» هم به پایین صفحه اضافه شده‌اند.

بااین‌حال، بزرگترین تغییری که احتمالاً باید شاهدش باشیم، عدم وجود چرخ‌فلک است که درست زیر میانبرها قرار داشت. در طراحی جدید، در برگه مجموعه‌ها چرخ‌فلک به کارت تبدیل شده‌اند و رسانه‌ها را به چهار گروه «افراد»، «آلبوم‌ها»، «اسناد» و «مکان‌ها» اضافه می‌کنند. هر کارت پیش‌نمایشی از تصاویر موجود در گروه خود را نمایش می‌دهد.

گفته می‌شود هدف از این طراحی، خلوت کردن برنامه و فاصله گرفتن از شلوغی برنامه گوگل فوتوز می‌باشد. امروز همچنین گزارشی از PiunikaWeb منتشرشده که نشان می‌دهد رشته کدهایی برای گزینه “مخفی‌کردن به‌هم ریختگی” وجود خواهد داشت. گفته می‌شود این گزینه، عکس‌های پشتیبان‌گیری‌شده مانند عکس‌های‌صفحه، گیف و الگوهای رفتاری را از برگه‌های‌اصلی Photos پاک می‌کند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *