موبایل

مشخصات گوگل پیکسل 8a فاش شد

به‌نظر می‌رسد بالاخره گوگل قصد دارد سرعت شارژ در تلفن‌های میان‌رده خود را افزایش دهد.

پیش‌تر مشخصات گوگل پیکسل 8a فاش شده و اواخر سال گذشته بود که رندرهای این دستگاه به بیرون درز پیدا کرد. حالا گزارشی توسط اندرویداتوریتی منتشرشده که به‌برخی از مشخصات این دستگاه اشاره می‌کند.

گفته می‌شود که این مشخصات را Leaker Yogesh Brar در شبکه‌اجتماعی X منتشر کرده که برخی از آن‌ها با گزارش‌های قبلی مطابقت دارند؛ مثلاً تأیید شده که پیکسل 8a از تراشه تنسور G3 قدرت می‌گیرد، از نمایشگر 6.1 اینچی اولد فول‌اچ‌دی‌پلاس با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده می‌کند و دارای همان سیستم دوربین عقب 64 مگاپیکسلی + 13 مگاپیکسلی نسل قبل (پیکسل 7a) است.

توییت یوگش برار درباره مشخصات پیکسل 8a

بااین‌حال، مشخصه جدیدی که دراین گزارش به‌آن اشاره شده به باتری مربوط می‌شود. گفته می‌شود که پیکسل 8a از یک باتری 4500 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 27 واتی استفاده می‌کند؛ متأسفانه اشاره‌ای به پشتیبانی این دستگاه از شارژ بی‌سیم نشده، درحالیکه نسل قبلی این قابلیت را داشت.

با اطلاعات منتشرشده می‌توانیم اینگونه نتیجه بگیریم که ظرفیت باتری پیکسل 8a نسبت‌به ظرفیت 4385 میلی‌آمپری نسل قبل کمی افزایش پیدا خواهد کرد؛ اما نکته قابل‌توجه سرعت شارژ می‌باشد که نسبت‌به پیکسل 7a و پیکسل 6a با 18 وات سرعت، افزایش چشمگیری خواهد داشت. پیکسل 7a برای شارژ کامل به بیش‌از 2 ساعت زمان نیاز دارد، درحالیکه پیکسل 8 با توان 27 وات می‌تواند در کمتر از 80 دقیقه بصورت کامل شارژ شود.

دراین گزارش به‌برخی از مشخصات دیگر پیکسل 8a هم اشاره شده که عبارتنداز:

  • 128/256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی
  • دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی
  • راه‌اندازی دستگاه با اندروید 14

همچنین ادعا می‌شود که این دستگاه در ماه می (اردیبهشت-خرداد) بین 500 تا 550 دلار عرضه می‌شود. گفته می‌شود گوگل تمایل دارد که گوشی‌های جدید سری A خود را در Google I/O در ماه می عرضه کند.

نظرشما درباره گوشی میان‌رده گوگل چیست؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید