آموزش iOS

چگونه سلامت باتری اپل واچ را بررسی کنیم؟

اپل‌واچ همانند گوشی‌های آیفون به‌شما اجازه می‌دهد تا از سلامت و میزان مصرف باتری ساعت‌هوشمند خود مطلع شوید. برای این کار باید از تنظیمات اپل‌واچ خود استفاده کنید. در ادامه باما همراه باشید تا به شما نحوه بررسی کردن سلامت باتری اپل‌واچ را آموزش دهیم.

کم‌شدن عمر باتری اپل‌واچ، لزوماً به‌این معنی نیست که ساعت شما مشکلی دارد. طبیعی‌است که هرچه از عمر ساعت شما بگذرد، عمر باتری ساعت نیز کاهش پیدا کند و دیگر مانند قبل بازدهی نداشته باشد.

چگونه سلامت باتری اپل واچ را بررسی کنیم؟

شما نمی‌توانید جلوی پیر شدن باتری اپل‌واچ خود را بگیرید، اما می‌توانید سرعت پیر شدن آن را کاهش دهید. در ادامه به‌شما آموزش می‌دهیم که چگونه سلامت باتری اپل واچ خود را چک کنیم؟

برای بررسی سلامت باتری اپل‌واچ، مراحل زیر را طی نمایید:

  1. Digital Crown را در Apple Watch فشار دهید تا تمام برنامه‌ها نمایش داده شوند.
  2. به تنظیمات بروید.
  3. به پایین اسکرول کنید و روی Battery ضربه بزنید.
  4. در صفحه جدید به پایین اسکرول کنید و روی Battery Health ضربه بزنید.
نحوه بررسی سلامت باتری اپل واچ

با طی کردن مراحل بالا، می‌توانید درصد سلامت باتری اپل‌واچ خود را مشاهده کنید. اگر اپل‌واچ شما درصد سلامت %80 را نمایش دهد، یعنی باتری نیاز به تعویض دارد. اگر بخواهید می‌توانید با اسکرول کردن به سمت پایین در همین صفحه، گزینه بهینه‌سازی شارژ باتری (Optimized Battery Charging) را برای ساعت‌هوشمند خود فعال یا غیرفعال کنید.

نتیجه‌گیری

شاید جزئیات سلامت و استفاده از باتری در اپل‌واچ به اندازه آماری که آیفون ارائه می‌دهد دقیق نباشد، اما می‌توان با نظارت و استفاده از همین داده‌ها نیز عمر باتری اپل‌واچ را افزایش داد و پیری آن را به تعویق انداخت.

برای افزایش عمر باتری اپل‌واچ نیز راه‌هایی وجود دارد که بااستفاده از آن‌ها می‌توان، مصرف باتری ساعت‌هوشمند را کاهش داد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

دیدگاهتان را بنویسید