آموزش

آموزش انتقال دادن برنامه ها به کارت حافظه SD در اندروید

طریقه انتقال دادن برنامه ها به کارت حافظه SD در اندروید : در ادامه سری مقالات آموزش اندروید ، امروز قصد داریم به شما روش انتقال برنامه ها با کارت حافظه خارجی در اندروید را آموزش دهیم . برای همین تا انتهای مقاله طریقه انتقال برنامه ها به کارت حافظه در اندروید با رایااستور همراه باشید .

شما در این مقاله یاد می گیرید که چگونه اطلاعات و برنامه های اندرویدی خود را از گوشی به کارت حافظه SD منتقل کنید و فضای بسیار زیادی را آزاد کنید . بسیاری از شما از گوشی های اقتصادی استفاده می کنید که فضای زیادی ندارند و بعد از مدت کوتاهی ، حافظه تلفن شما پر می شود و شما برای نصب یک برنامه و یا بازی باید حتما فضا آزاد کنید . گاها آزاد کردن فضا با حذف کردن برنامه ها ، فایل ها و … صورت می گیرد . ولی امروز یاد میگیرید بدون اینکه برنامه خاصی را حذف کنید ، آنها را به حافظه خارجی SD منتقل کنید و فضای بسیار زیادی را آزاد کنید . برای آموزش انتقال برنامه ها به کارت حافظه در اندروید با رایااستور همراه باشید .

طریقه انتقال برنامه ها به کارت حافظه SD در اندروید

خوشبختانه عملیات انتقال برنامه ها به کارت حافظه بسیار ساده می باشد و به راحتی می توانید تمام برنامه هایی که از این قابلیت پشتیبانی کنند را به کارت حافظه منتقل کنید . در نظر داشته باشید که برخی از برنامه ها ، از انتقال به حافظه خارجی پشتیبانی نمی کنند .

چگونه برنامه ها را به کارت حافظه SD منتقل کنیم ؟

  • وارد تنظیمات شوید .
  • به بخش برنامه ها و اعلان بروید .
  • برنامه ای که قصد انتقال آن را دارید را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات آن شوید .
  • فضای ذخیره سازی را انتخاب کنید .
  • اگر برنامه مورد نظر شما از انتقال پشتیبانی کند ، گزینه ای مبنی بر تغییر مکان مشاهده می کنید که می توانید آن را روی کارت حافظه SD تنظیم کنید .

خوشبختانه این عمل برگشت پذیر میباشد و اگر زمانی تمایل داشته باشید که آن را به حافظه تلفن برگردانید ، می توانید از همین مسیر ، مکان برنامه را به حافظه داخلی تغییر دهید .

چگونه از کارت حافظه خارجی SD بعنوان حافظه داخلی استفاده کنید ؟

از کارت حافظه خارجی SD بعنوان حافظه داخلی استفاده کنید !

اگر به هر دلیلی استفاده از روش بالا برای شما ممکن نبود و یا برنامه هایی که قصد انتقال آن ها را داشتید ، مجوز انتقال ندادند ، یک راه دیگر وجود دارد که توسط آن می توانید برنامه ها را به کارت حافظه انتقال دهید . در حقیقت این کار بسیار راحت تر نیز میباشد . بدین صورت که به اندروید می گویید ، کارت حافظه را بعنوان حافظه داخلی شناسایی کنید و تمام امور را روی کارت حافظه خارجی SD ذخیره کند . با این کار دیگر نگران انتقال برنامه ها نخواهید بود . اما قرار دادن کارت حافظه بعنوان حافظه داخلی ، نکات منفی هم دارد . اول اینکه اگر کارت حافظه را به حافظه داخلی تبدیل کنید ، از کارت حافظه فقط می توانید بعنوان حافظه این تلفن خاص استفاده کنید و استفاده از کارت حافظه برای تلفن ها و یا وسایل دیگر ممکن نیست مگر اینکه کارت حافظه را قالب بندی کنید که در آن صورت تمام اطلاعات پاک می شوند و دوم اینکه اگر کارت حافظه در تلفن نباشد ، تلفن شما نمی تواند کار کند و وجود کارت حافظه ضروری میباشد ، در صورت نبودن کارت حافظه ، تلفن به تنظیمات کارخانه بازنشانی می شود . مورد دیگری که وجود دارد این است که کارت حافظه کند است و ممکن است عملکرد سیستم اندرویدی شما را کُند نماید . اگر قصد دارید کارت حافظه خارجی را بعنوان حافظه داخلی انتخاب نمایید به فکر خرید یک کارت حافظه سریع باشید . ما در ادامه به شما سریع ترین کارت های حافظه را معرفی خواهیم کرد .

چگونه برنامه ها را به کارت حافظه SD منتقل کنیم ؟

  • کارت حافظه MicroSD خود را درون گوشی اندروید قرار دهید .
  • وارد تنظیمات شوید .
  • فضای ذخیره سازی را انتخاب کنید .
  • روی کارت حافظه SD که وارد کرده اید ضربه بزنید .
  • دکمه منو را لمس کنید و گزینه تنظیمات ذخیره سازی را انتخاب کنید .
  • قالب را بعنوان داخلی انتخاب کنید .
  • پاک کردن و قالب بندی را فشار دهید .
  • تایید کنید .
  • داده های خود را هم اکنون منتقل کنید یا بعدا این کار را انجام دهید .
  • همه چیز تمام شده است .

جمع بندی

ما در این مقاله به شما دو روش برای انتقال برنامه ها به کارت حافظه معرفی کردیم و نحوه انجام هر مورد را نیز بیان کردیم . همچنین گفتیم که می توانید کارت حافظه را بعنوان حافظه داخلی انتخاب کنید ولی مضراتی نیز دارد . اگر به دنبال کارت حافظه سریع نیز می گردید ، از لیست بالا می توانید یک مورد را انتخاب کنید . امیدواریم از مقاله نحوه انتقال برنامه به حافظه SD در اندروید راضی بوده باشید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید .

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *