موبایل

هواوی ترمز اپل را کشید؛ رتبه اول فروش گوشی‌های هوشمند در چین به هواوی رسید

براساس گزارش منتشرشده، هواوی توانست در اوایل سال 2024 ترمز اپل را بکشد و بیشتر از آن در چین گوشی‌موبایل بفروشد.

به‌گزارش گیزموچاینا، هواوی بعد از اینکه درسال 2019 توسط ایالات‌متحده تحریم شد، اولین‌باری است که توانسته پرفروش‌ترین برند در بازار گوشی‌های‌هوشمند چین باشد و حتی از اپل هم پیشی بگیرد.

اخیراً IDC گزارشی منتشر کرده و در آن گفته که در سه‌ماهه‌سوم سال 2023، محموله‌های هواوی تا %36.2 افزایش داشته و آن را به چهارمین برند بزرگ گوشی‌های‌هوشمند درچین تبدیل کرده است. در ادامه این گزارشات اکنون Counterpoint Research گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد هواوی در دوهفته ابتدای سال 2024، از اپل نیز پیشی گرفته و بیشترین فروش گوشی‌های‌هوشمند در چین را داشته است.

نمودار فروش هواوی

براساس انتظارات سری میت 60 با پردازنده کرین 9000S و سیستم‌عامل هارمونی پرفروش‌ترین دستگاه‌ هواوی بوده است. بعد از آن سری نوا 12 نیز تقاضای زیادی داشته و به هواوی کمک کرده تا از غول‌های فناوری پیشی بگیرد. همه مدل‌های مذکور از تراشه کرین استفاده می‌کنند، بجزء نوا 12 لایت که از تراشه اسنپدراگون 778G 4G قدرت می‌گیرد.

هواوی میت 60

درباره برنامه‌های بلند پروازانه هواوی باید به راه‌اندازی سیستم‌عامل هارمونی Next اشاره کنیم؛ سیستم‌عاملی با هسته خود هواوی که به تدریج پشتیبانی از برنامه‌های اندروید را بطور کامل متوقف می‌کند. انتظار می‌رود این سیستم‌عامل تا پایان سال 2024 عرضه شود که اگر موفق شود می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر تجارت گوشی‌های‌هوشمند هواوی بگذارد.

کانترپوینت می‌گوید: بازار گوشی‌های‌هوشمند گران‌قیمت در چین درسال 2023 به‌میزان %27 رشد داشته است؛ درحالیکه اپل همچنان جایگاه اول را در سلطه دارد، هواوی و سایر برندهای چینی از سه‌ماهه‌سوم سال 2023 درتلاش هستند تا سهم بازار اپل را کاهش و سهم فروش خود را افزایش دهند.

نظرشما درباره هواوی چیست؟ آیا می‌تواند شکوه گذشته خود را بدست بیاورد؟ آیا می‌تواند دوباره به رقیبی جدی برای سامسونگ و اپل مبدل شود؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید