نرم افزار و اپلیکیشن

آپدیت جدید گوگل درایو، سرعت پخش ویدئوها را افزایش می‌دهد

براساس گزارش منتشرشده، گوگل‌درایو دو ویژگی جدید و کاربردی را در آپدیت جدید بدست آورده است.

یکی از روش‌های مورد علاقه ما برای ذخیره‌سازی فایل‌ها در فضای ابری، گوگل‌درایو است. ادغام این محصول با Workspace برای کسانی که از این اکوسیستم استفاده می‌کنند، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. یکی از ضعف‌های سرویس گوگل‌درایو، پخش ویدئوها است که نتوانسته به خوبی سرویس‌های همکار گوگل و یوتیوب عمل کند. اما اکنون گزارشی منتشرشده که نشان می‌دهد این مشکل به‌زودی حل خواهد شد.

طبق گزارش اندرویدپلیس، پخش ویدئو در سرویس گوگل درایو، کُند انجام می‌شود و مشتری باید مدتی صبر کند تا ویدئو اجرا شود. برای همین به‌تازگی گوگل در صفحه‌وبلاگ Workspace در مورد افزودن کدهای DASH (جریان‌سازی تطبیقی پویا از طریق HTTP) برای گوگل‌درایو صحبت کرده است. گوگل دراین وبلاگ می‌گوید: ترانکدهای DASH پخش نرخ بیت تطبیقی را برای گوگل‌درایو فعال کند که باعث می‌شود ویدئوها بسته به عواملی همچون کیفیت شبکه محلی، با وضوح بالاتر یا پایین‌تر ارائه شوند.

این حرکت باعث می‌شود، تا ویدئوها سریع‌تر اجرا شوند و اگر اینترنت مشتری کُند باشد، نسخه با وضوح پایین‌تر برای وی نمایش داده می‌شود و اگر سرعت اینترنت مطلوبی داشته باشد، ویدئو با وضوح بیشتری پخش خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که بافر نیز هم برای پخش با سرعت‌بالا و هم پخش معمولی، کاهش یافته است.

گوگل در ادامه می‌گوید: کدهای DASH برای همه ویدئوهای جدیدی که از این‌به‌بعد در گوگل‌درایو آپلود می‌شوند، اعمال می‌شود. همچنین توضیح می‌دهد که تا پایان سال جاری، همه ویدئوهای موجود در Google Drive آپدیت می‌شوند و کدهای DASH برای آن‌ها نیز اعمال خواهند شد.

علاوه‌بر پخش سریع‌تر ویدئوها، گوگل‌درایو میزبان ویژگی جدید دیگری به‌نام فیلترهای جستجو بهبودیافته برای نسخه‌های اندروید و iOS می‌باشد. البته این ویژگی فعلاً برای نسخه iOS گوگل‌درایو در دسترس است و به‌زودی برای نسخه اندروید نیز منتشر خواهد شد. البته گوگل تاکنون هیچ تاریخ مشخصی را برای انتشار ویژگی فیلترهای جستجو بهبودیافته اعلام نکرده است.

ویژگی جدید فیلترهای جستجو بهبودیافته گوگل درایو

با اضافه‌شدن این فیلترهای جدید زمانیکه روی نوار جستجو ضربه می‌زنید، سه فیلتر نوع (Type)، افراد (People) و اصلاح‌شده (Modified) را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب فیلتر افراد، مخاطبین اخیر شما نمایش داده می‌شوند؛ درحالیکه اگر نوع را انتخاب کنید، نتایج جستجو براساس نوع فایل (اسناد، تصاویر، ویدئوها و…) لیست می‌شوند. گوگل می‌گوید این فیلترها بصورت گسترده برای مشتریان Workspace و افرادی که دارای حساب‌های شخصی گوگل هستند، در دسترس خواهد بود.

نظرشما درباره ویژگی‌های جدید گوگل درایو چیست؟ آیا از گوگل درایو برای ذخیره فایل‌هایتان استفاده می‌کنید؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران رایااستور در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *