سیستم عامل

iOS 18 می‌تواند محاسبات ریاضی را در هر فیلد متنی انجام دهد!

به‌نظر می‌رسد در iOS 18 می‌توانید در هر بخشی که متنی است از محاسبات ریاضی استفاده کنید.

در جریان رویداد WWDC 2024، اپل جدیدترین ویژگی‌های سیستم‌عامل iOS 18، iPadOS 18 و… را معرفی کرد. درست روز بعد از رویداد، نرم‌افزار بتای توسعه‌دهنده iOS 18 در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت و قرار شد تا نسخه نهایی در پاییز سال جاری عرضه شود.

در این مراسم ما شاهده پیشرفت‌های بسیاری در سیستم‌عامل‌های گوشی، آیپد، آی‌مک و… بودیم؛ برخی از آن‌ها برای ما آشنا بودند و برخی دیگر تازه. یکی از ویژگی‌هایی که بسیاری از کاربران را مبهوت خود کرده، ویژگی محاسباتی iOS 18 و iPadOS 18 است.

در ویدئوهایی که از این قابلیت منتشر شده، کاربر به راحتی می‌تواند فرمول ریاضی خود را تایپ کند و جواب خود را خیلی سریع دریافت کند. حالا گزارشی از اندرویداتوریتی منتشر شده که می‌گوید می‌توانید در هر فیلد متنی با استفاده از کیبورد دستگاه از ویژگی محاسبات ریاضی بهره ببرید و نیازی نیست حتماً به ماشین‌حساب مراجعه کنید.

محاسبه فرمول ریاضی در iOS 18
تصویر از @rjonesy در شبکه‌اجتماعی X

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، شما می‌توانید در بخش پیام‌ها هم فرمول ریاضی خود را تایپ کنید و با اضافه کردن علامت مساوی (=)، جواب را دریافت کنید.

اگر مشتاق هستید که از این امکان جدید استفاده کنید، می‌توانید نسخه بتا نرم‌افزار را دریافت کنید؛ اما توصیه ما به شما این است که این کار را نکنید، چراکه نسخه بتا باگ‌هایی دارد و ممکن است برایتان دردسر ایجاد کند. بهتر است تا پاییز صبر کنید و نسخه نهایی را دانلود کنید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید