سیستم عامل

مایکروسافت انتقال اطلاعات بین گوشی‌های اندرویدی و ویندوز را آسان می‌کند

این ویژگی در حال حاضر فقط محدود به کاربران نسخه بتا ویندوز است.

درحال‌حاضر راه‌های زیادی برای ارسال و دریافت فایل از رایانه شخصی در تلفن اندرویدی و بالعکس وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. مثلاً ویژگی اشتراک‌گذاری سریع گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را خیلی سریع و بصورت بی‌سیم از تلفن به رایانه و بالعکس منتقل کنند.

اکنون مایکروسافت در وبلاگ خود اعلام کرده که قصد دارد روش جدیدی را برای تسهیل این فرآیند ارائه دهد. طبق گفته مایکروسافت، این غول فناوری در حال ارائه به‌روزرسانی برای کانال بتا ویندوز 11 خود است.

افرادی که عضو کانال اینسایدرز مایکروسافت هستند، در زمانیکه می‌خواهند محتوایی را به اشتراک بگذارند، با نماد جستجو جدید «تلفن من» در Windows Share مواجه خواهند شد. با کلیک روی این نماد، می‌توانید خیلی ساده‌تر و سریع‌تر محتواها را بین تلفن اندرویدی و رایانه شخصی جابجا کنید.

اشتراک‌گذاری جدید محتوا بین گوشی و ویندوز
Image: Microsoft

مایکروسافت در وبلاگ خود می‌گوید: فقط در صورتی این نماد قابل مشاهده است که تلفن و رایانه شما جفت شده باشند. برای این کار هم باید برنامه Link to Windows در اندروید و Phone Link در رایانه شخصی نصب شده باشد. بعد از این کار، نماد باید در ویژگی جستجو سریع ویندوز 11 ظاهر شود.

اگرچه این ویژگی در حال حاضر فقط برای آزمایش‌کنندگان بتا در دسترس است، اما عرضه آن در کانال نشان می‌دهد که این ویژگی به‌زودی برای عموم کاربران عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این به‌روزرسانی همچنین برخی از ویژگی‌های دیگر مانند لیست‌های پرش برای برنامه‌های پین‌شده در منوی استارت و کنترل بیشتر تصاویر ارائه شده توسط Windows Spotlight را اضافه می‌کند.

نظر شما درباره ویژگی جدید مایکروسافت برای انتقال اطلاعات بین گوشی‌های اندرویدی و ویندوز چیست؟ لطفاً نظرات خودتان را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید