ریپورتاژ آگهی

حذف هندزفری، حرکت رو به عقب دیگری از شرکت های سازنده گوشی های موبایل

یکی از مهمترین و البته عجیب ترین اخباری که طی ماه های گذشته از جانب شرکت های سازنده گوشی های موبایل اعلام گردید حذف هندزفری و برخی دیگر از لوازم جانبی موبایل است که قبلا به عنوان یکی از اجزای اصلی جعبه تلفن همراه عرضه می شدند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در میان لوازم جانبی تلفن همراه باید از هندزفری به عنوان یکی از محبوب ترین وسایل موجود نام ببریم. هرچند محصولات مختلفی در بازار مشاهده می شوند اما قطعا هیچ چیزی نمی تواند جای هندزفری اصلی را برای خریداران بگیرد.

سوالی که مطرح می شود این است که علت اصلی حذف هندزفری در جعبه تلفن های همراه چیست و دیگر اینکه چگونه می توان این مسئله را جبران کرد؟ سوالات دیگری هم در این زمینه مطرح شده اند؛ از جمله اینکه مشکلات استفاده از وسایل تقلبی چیست و چگونه می توانیم هندزفری اصلی را برای گوشی جدید خود خریداری کنیم؟ همچنین می خواهیم بدانیم چگونه می توان هندزفری اصل را از فیک تشخیص داد و مسایل دیگری که ما در این مقاله سعی کرده ایم تا به آن ها پاسخ دهیم.

علت اصلی حذف هندزفری در گوشی های سامسونگ و اپل

تاکنون دو علت به عنوان دلایل اصلی حذف لوازم جانبی موبایل توسط مدیران شرکت های سامسونگ و اپل و توسط منتقدان ارائه شده است؛ مدیران این شرکت ها هدف اصلی از این کار را حفظ محیط زیست می دانند و منتقدان نیز بدون اعتنا به دلایل ابرازی از جانب کمپانی های معروفی همانند سامسونگ و اپل، کسب مزایای اقتصادی، کاهش قیمت گوشی و کاهش هزینه های تمام شده برای تولید گوشی را عنوان کرده اند.

به نظر می رسد مردم عادی نیز با نظر منتقدان موافق هستند با این حال نباید این موضوع را انکار کنیم که شیوع ویروس کرونا و تغییر در وضعیت اقتصادی کشورها که اصولا به صورت کاهش قدرت خرید مردم نمایان شد باعث گردید تا شرکت های بزرگ تر نیز به فکر کاهش قیمت ها افتاده و از این طریق بازار خود را به خصوص در کشورهای درحال توسعه حفظ نمایند. به همین علت لوازم جانبی موبایل ها و بخصوص شارژر و هندزفری را حذف کرده و آن ها را به صورت جداگانه عرضه کردند.

راهکار این مسئله، خرید هندزفری اصل است

در مقابل مسئله ای که حذف لوازم جانبی موبایل ایجاد نمود تنها می توان به خرید هندزفری اصلی و سایر لوازم جانبی موبایل از جمله خرید شارژر اصلی اشاره نمود. در واقع هندزفری اصل نیز همان کارایی و کیفیت هندزفری های داخل جعبه ها را دارد با این تفاوت که به عنوان یک وسیله مستقل و جداگانه به فروش می رسد و این مسئله نمی تواند ارزش و اهمیت محصولات اصلی را زیر سوال ببرد.

خوش بختانه خرید هندزفری نیز محدودیت های مربوط به خرید شارژر یا قطعات اصل گوشی موبایل را ندارد و شما می توانید محصول مورد نظر خود را در میان محصولات اقتصادی و مقرون بصرفه نیز انتخاب کنید با این حال کیفیت صدا در هندزفری های اصلی بسیار بالا و رضایت کاربر نیز در سطح بسیار بالایی تامین می گردد. البته در این خصوص باید به ارگونومی مناسب هندزفری های اصلی نیز اشاره کنیم و اینکه با کمترین آسیب های وارده به سیستم شنوایی همراه هستند.

خرید هندزفری اصل ارزان

در زمان خرید هندزفری بخصوص اگر می خواهید هندزفری سامسونگ یا اپل را بخرید به نشانه هایی از اصل بودن کالا توجه کنید. شاید اصل بودن یا نبودن هندزفری در وهله اول برای شما چندان مهم نباشد اما اگر سلامت خودتان برایتان مهم باشد قطعا نمی خواهید از وسایل تقلبی استفاده کنید. خوشبختانه شرکت سامسونگ و حتی اپل امکان خرید هندزفری اصل ارزان را برای کاربران فراهم نموده اند و شما می توانید با مقایسه محصولات اصل از محصولات تقلبی به راحتی اصل بودن این محصولات را تشخیص دهید.

شاید مشکلات استفاده از لوازم جانبی تقلبی و فیک چندان در خصوص هندزفری مطرح نباشد چرا که اصولا باعث ایجاد خسارت فنی در سایر قطعات تلفن همراه نمی شود اما باید بپذیریم که در این میان صرفا حفظ گوشی و قطعات آن نیست که باید در راس توجه قرار گیرد بلکه سلامت کاربر از سایر موارد نیز مهم تر است و باید به عنوان اصلی ترین هدف ممکن در بازار مربوط به عرضه لوازم جانبی موبایل شناخته شود. این مسئله خرید هندزفری تقلبی و فیک را به خوبی زیر سوال می برد.

تشخیص هندزفری اصل از هندزفری تقلبی

در این خصوص نمی توانیم مشخصات کلی محصولات و تمام برندها را با مدل های مختلف بازگو کنیم اما باتوجه به اینکه هندزفری سامسونگ از محبوب ترین لوازم جانبی موبایل در ایران محسوب می شود به تفاوت هندزفری اصل سامسونگ از نمونه های تقلبی می پردازیم. در این خصوص به موارد ذیل دقت نمایید:

  • قیمت بسیار پایین محصولات نشان دهنده اصل نبودن کالاست اما بالا بودن قیمت ها نیز نمی تواند اصل بودن کالا را تضمین نماید.
  • نمونه های اصلی با ضمانت نامه معتبر عرضه می شوند اما نمونه های فیک بدون ضمانت نامه هستند.
  • برند سامسونگ در نمونه های اصلی روی ایر پاد با وضوح بالایی درج شده است اما در نمونه های فیک بسیار کمرنگ است.
  • رنگ اسپیکر هندزفری نمونه تقلبی، سفید رنگ و نمونه اصلی آن به رنگ مشکی می باشد.
  • نمونه اصلی دارای کلید های تغییر صدا و برقراری ارتباط است. این کلیدها به خوبی کار می کنند اما در محصولات فیک نمی توانید به درستی از این کلیدها استفاده کنید.
  • روی بدنه هندزفری اصلی، کشور سازنده “ویتنام” و نمونه تقلبی آن “چین” حک شده است.
  • جک صدا در نمونه های اصلی به صورت کاملا طلایی نیست اما نمونه های تقلبی کاملا طلایی رنگ است.
    البته مواردی که در فوق بیان کردیم تنها نشانه های ظاهری است و امروزه کار فیک سازان جهان به قدری در حال پیشرفت است که نمی توان به راحتی تفاوت نمونه های اصل و فیک را دریافت. بنابراین به نظر می رسد تنها راه حل مطمئن و کاربردی در این زمینه شناخت مراکزی است که حسن خدمت خود را به مردم ثابت کرده اند و به عنوان بهترین مراکز عرضه کننده لوازم جانبی موبایل آن هم از نوع اصل و اورجینال شناخته می شوند.

خرید هندزفری اصل برای گوشی های سامسونگ و اپل

این روزها که بازار ایران پر شده است از محصولات و وسایل تقلبی قطعا خرید محصولات اصل و اورجینال بسیار دشوار است بنابراین باید به دنبال یک مرکز معتبر در زمینه فروش محصولات و لوازم جانبی باشید که ضمانت نامه اصالت کالا را هم به مشتریان ارائه کند. در این زمینه وب سایت فروشگاهی موبوتعمیر را به شما پیشنهاد می دهیم که با ارائه محصولات اصل و اورجینال گام مهمی در راستای تامین هندزفری، شارژر، باتری و سایر قطعات اصلی موبایل برداشته است. برای خرید هندزفری اصل ارزان به آدرس www.mobotamir.com مراجعه نمایید.

علی ترکاشوند

عضو تحریریه رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *