خودرو

این سدان محبوب، دوباره به خط تولید برمی‌گردد

سدان فردا 511 که به‌دلایلی توسط فرداموتور تولید آن متوقف شد، اکنون دوباره مشغول گذراندن تست‌های فنی است و به‌نظر می‌رسد این شرکت خودروساز قصد دارد، تولید این خودرو جوان‌پسند را از سر بگیرد. در ادامه باما در رایااستور همراه باشید تا جزئیات این خبر را بررسی کنیم.

خودرو فردا 511 محصول سال 2020 است که در دوره‌ای به بازار کشور عرضه شد و به‌خاطر ظاهر اسپرت و قیمت مناسبی که داشت، طرفداران بسیاری پیدا کرد. اما بعداز مدتی فرداموتور به‌دلایلی تولید این سدان را متوقف کرد.

اکنون گزارش‌های زیادی منتشرشده مبنی‌بر اینکه فرداموتور، تولید این سدان را سر خواهد گرفت و این مدل هم‌اکنون درحال تست و آزمایش‌های فنی است و به‌زودی به خط تولید فرداموتور اضافه خواهد شد.

قبلاً فرداموتور درباره سدان فردا 511 قول داده بود که %40 خودرو را بومی‌سازی کند و باید دید این حرف عملی می‌شود یا خیر؟

فضای کابین فردا 511

مزیت سدان فردا 511 چیست؟

جدا از بحث ظاهری و طراحی جمع‌وجوری که دارد، مزیت اصلی این مدل قیمت اقتصادی آن است. باتوجه به اینکه این خودرو محصول سال 2020 است و آن زمان هم قیمت مناسبی داشت، می‌تواند با ورود به بازار خودرو دوباره سروصدا به‌پا کند و مشتریان زیادی را جذب کند چراکه نسبت‌به امکانات رفاهی و ایمنی که دارد، قیمتش مناسب است. همچنین می‌تواند با سدان‌های اقتصادی که وارد و تولید شده‌اند نیز رقابت کند.

نمای پشت فردا 511

مشخصات فنی فردا 511

برای این اتومبیل، از یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس‌طبیعی استفاده شده که می‌تواند 106 اسب‌بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل کند و خودرو را به حرکت درآورد. مصرف سوخت این سدان محبوب برای داخل شهر به‌ازای هر 100 کلیومتر، 8.4 لیتر خواهد بود. این درحالیست که مصرف سوخت آن در جاده‌های برون‌شهری 4.9 لیتر به‌ازای هر 100 کلیومتر است.

نظرشما درباره بازگشت سدان فردا 511 به خط تولید فردا موتور چیست؟ آیا با بازگشت این خودرو به بازار موافق هستید؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید