اخبار

مرگ کاربر استرالیایی به دلیل گوشی قدیمی سامسونگ

یک شهروند سیدنی به دلیل ناتوانی گوشی قدیمی سامسونگ در تماس با اورژانس 000 جان باخت؛ اپراتورها ۷۰ مدل ناسازگار را هشدار دادند.

خلاصه خبر
  • یک کاربر استرالیایی به دلیل ناتوانی گوشی قدیمی سامسونگ در برقراری تماس با شماره اضطراری 000 جان خود را از دست داد. اپراتور TPG اعلام کرد مشکل ناشی از نرم‌افزار منسوخ بوده که نمی‌توانست به شبکه جایگزین متصل شود. خاموشی شبکه 3G Vodafone علت اصلی این اختلال است. سامسونگ و اپراتورها فهرستی شامل بیش از ۷۰ مدل ناسازگار منتشر کرده‌اند و ۱۱ مدل از جمله گلکسی S6 و گلکسی S7 باید فوراً جایگزین شوند. این حادثه پس از قطعی گسترده Optus در سپتامبر رخ داد که با چند مرگ مرتبط بود و اکنون پارلمان و سازمان ACMA تحقیقات ویژه‌ای را آغاز کرده‌اند.

اندروید اتوریتی گزارش داد که یک شهروند سیدنی به دلیل ناتوانی گوشی قدیمی سامسونگ در برقراری تماس با شماره اضطراری 000 جان خود را از دست داد.

اپراتور Lebara که زیرمجموعه شرکت TPG Telecom و فعال در شبکه Vodafone است، اعلام کرد که این حادثه ناشی از استفاده قربانی از یک مدل قدیمی سامسونگ بوده که دیگر با سیستم تماس اضطراری سازگار نیست.

جزئیات حادثه و واکنش اپراتورها

طبق گزارش ABC News، اپراتور TPG در بیانیه‌ای به بورس استرالیا اعلام کرد که هیچ اختلال شبکه‌ای در زمان حادثه وجود نداشته و مشکل صرفاً به نرم‌افزار قدیمی گوشی سامسونگ مربوط بوده است. این نرم‌افزار نمی‌توانست هنگام عدم دسترسی به شبکه اصلی، به‌طور خودکار به شبکه جایگزین متصل شود.

به گفته The Register، ریشه مشکل به طراحی گوشی‌های قدیمی سامسونگ بازمی‌گردد که برای تماس اضطراری به شبکه 3G Vodafone سوئیچ می‌کردند. از آنجا که این شبکه در استرالیا خاموش شده، تماس‌ها به‌طور کامل قطع می‌شوند. سامسونگ و اپراتورها پیش‌تر فهرستی شامل بیش از ۷۰ مدل قدیمی منتشر کرده بودند که باید یا به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت کنند یا به‌طور کامل جایگزین شوند.

در میان این فهرست، ۱۱ مدل از جمله گلکسی S6، گلکسی S6 اج، گلکسی S7، گلکسی نوت 5 و گلکسی A7 (2017) حتی با آپدیت نرم‌افزاری نیز قابل اصلاح نیستند و باید تعویض شوند.

لینک‌های بیشتر:

این حادثه پس از قطعی گسترده اپراتور Optus در سپتامبر رخ داد که دسترسی هزاران نفر به شماره اضطراری را مختل کرد و دست‌کم با سه مرگ، از جمله یک نوزاد، مرتبط دانسته شد. همین موضوع باعث شد پارلمان استرالیا تحقیقات ویژه‌ای درباره عملکرد اپراتورها آغاز کند. اکنون سازمان ACMA نیز بررسی مستقلی را آغاز کرده تا مشخص شود آیا اپراتورها قوانین جدید تست دوره‌ای تماس‌های اضطراری را نقض کرده‌اند یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *