ریپورتاژ آگهی

سری‌های مختلف لپ تاپ شرکت HP آکبند و استوک

بر کسی پوشیده نیست که شرکت HP یکی از بزگترین‌ شرکت‌های فروش لپ تاپ است که لپ تاپ‌ های آن در بازار استوک نیز محبوبیت بسیار بالایی دارند. این شرکت سری‌های متفاوتی برای لپ تاپ های خود در نظر گرفته است که می‌خواهیم به توضیح آن‌ها بپردازیم. البته با توجه به قیمت پایین‌تر و کیفیت بالای لپ تاپ استوک این شرکت،‌ بسیاری از مردم به دنبال خرید نسخه‌های استوک محصولات این شرکت هستند.

اسپکتر (Spectre)

این سری را می‌توان لپ تاپ های رده بالای شرکت دانست. این لپ تاپ‌ها معمولا پریمیوم اما سبک وزن هستند. دیزاین‌های زیبایی دارند و از صفحه‌نمایش‌های زیبایی هم استفاده می‌کنند. در این سری لپ تاپ هایی مانند Spectre x360  در دو سایز ۱۳ و ۱۵ اینچ و لپ تاپ Spectre 13 قرار دارند. اگر همیشه به دنبال لپ تاپ های لوکس و با کیفیت بوده‌اید سری اسپکتر می‌تواند برای شما یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

 معمولا تمامی لپ تاپ های این سری دارای هارد‌های SSD هستند، جنس بدنه آن‌ها از آلومینیوم است. البته ممکن است بعضی از لپ تاپ های این سری را حتی با سی‌پی‌یو پایین‌رده ای مانند Intel Core i3 ببینید یا حتی رزولوشن ۱۰۸۰ اما به صورت کلی این سری جزو سری‌های لوکس است و مشتری‌های بسیاری نیز دارد.

اِنوی (Envy)

می‌توان این سری را از سری‌های خوش‌استایل و قدرتمند دانست. یک سری پریمیوم اما با قیمت بسیار کمتر از سری اسپکتر. لپ تاپ های این سری لپ تاپ هایی لاغر با دیزاین بسیار زیبا هستند. این سری در بیشتر مدل‌ها چیزی کمتر از هم رده‌های خود در سری اسپکتر ندارند اما در مواردی نیز می‌توان دلیل اختلاف قیمت را حس کرد و تفاوت‌هایی را دید. معمولا شاسی تمامی این لپ تاپ‌ ها برای مقاوت بیشتر از جنس فلز است که یک نکته مثبت محسوب می‌شود. این سری مدل‌هایی مانند Envy 13t و Envy x360 15t را در خود جا داده است که هر دو از لپ تاپ های محبوب بازار هستند. در این سری لپ تاپ ها معمولا سی‌پی‌یو‌های نسل بالا استفاده می‌شود. بیشتر مدل‌ها دارای پورت USB Type-C هستند و هارد‌های SSD دارند.

لپ تاپ HP سری Pavilion
لپ تاپ HP سری Pavilion

پاویلیون (Pavilion)

این سری به اندازه دو سری قبلی پریمیوم و خاص نیست. این سری دارای لپ تاپ های قدرتمند اقتصادی است. امکانات کمتری دارد اما توانسته با قیمت پایین‌تر قدرت خوبی را نیز ارائه دهد. برای مثال بیشتر لپ تاپ های این سری دارای بدنه پلاستیکی هستند اما خب ممکن است در بعضی از آن‌ها فلز نیز به کار رفته باشد. این سری شامل لپ تاپ هایی مانند HP Pavilion x360 (11-inch) و HP Pavilion Power 15t می‌شود که هر دو عملکرد خوبی دارند. این سری با توجه به اینکه مورد علاقه بسیاری از مردم است می‌توانید مدل‌های مختلف استوک و آکبند آن  را در فروشگاه‌های استوک پیدا کنید.

الیت بوک (EliteBook)

این سری یکی از بهترین سری‌ها به حساب می‌آید. شرکت HP این سری را مخصوص بیزینس‌های بزرگ ساخته است تا بتوانند آپشن‌های امنیتی خوب و دوام بالا را در کنار هم داشته باشند. این سری از سری‌های اولیه تا به حال همیشه کیفیت بالایی را ارائه داده است که در بازار لپ تاپ استوک نیز محبوبیت بالایی داشته باشد. این سری شامل لپ تاپ هایی مانند EliteBook x360 ،EliteBook 1020 یا EliteBook 840 است که همگی در نسل‌های متفاوت خود پر فروش بوده و هستند. به صورت کلی اگر یک بیزینس را اداره می‌کنید  و به دنبال یک لپ تاپ با قابلیت‌های زیاد و دوام بالا هستید قطعا یک لپ تاپ از این سری برای شما عالی خواهد بود.

پرو‌بوک (ProBook)

این سری هم به دلیل قیمت مناسبی که دارد یکی دیگر از سری‌های محبوب است که برای بیزینس‌های کوچک ساخته شده است. به تفسیر دیگر می‌توان آن را نسخه کوچک‌تر EliteBook دانست. نسبت به سری قبلی که ذکر شد امکانات کمتری دارد تا بتواند قیمت پایین‌تری ارائه دهد اما با همان امکانات تمامی نیاز‌های شما را بر‌آورده می‌کند. در این سری حتی بعضی لپ تاپ های تازه عرضه شده دارای پورت‌های قدیمی مانند VGA هستند. در ایران هنوز هم از این پورت‌ها استفاده می‌شود به همین دلیل این لپ تاپ ها هم توانسته‌اند از این مورد به عنوان نقطه قوت خود در ایران استفاده کنند.

اومن (Omen)

این سری مخصوص گیمر‌ها و تنها به هدف کار‌های گرافیکی سنگین مانند گیم و رندرگیری ساخته شده است. این لپ تاپ می‌تواند یکی از بهترین‌ها برای سوییچ کردن از PC به لپ تاپ باشد. با توجه به اینکه این سری برای گیم طراحی شده است پس می‌توان در آن سخت افزار قدرتمندی دید. سی‌پی‌یو‌های نسل بالای قدرتمند، گرافیک‌های برند و معروف به همراه نور‌پردازی بسیار زیبا در کل لپ تاپ مخصوصا کیبورد. دو لپ تاپ معروف این سری HP Omen 17 و 15 است که با گرافیک‌های GTX 1070 و 1060 خود در بازار سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند.

لپ تاپ استوک HP Pavilion
لپ تاپ استوک HP Pavilion

زد‌بوک (Zbook)

این سری را می‌توان یک PC قابل حمل برای ادیتور‌ها دانست. گرافیک‌های به کار رفته در این لپ تاپ ها برای ادیت و رندرگیری طراحی شده‌اند تا بتوانند یک سیستم ادیت قدرتمند قابل حمل را بسازند. این لپ تاپ ها در دسته لپ تاپ های ورک استیشن قرار می‌گیرند که معمولا از سی‌پی‌یو‌های intel xeon و کارت گرافیک‌های Nvidia Quadro استفاده می‌کنند. لپ تاپ های این سری لپ تاپ هایی مانند Zbook 17 و 15 G4 هستند که در بازار محبوبیت بالایی میان ادیتور‌ها دارند. این سری هم یکی از سری های محبوب در بازار لپ تاپ استوک HP است.

بجز سری‌های ذکر شده HP سری‌های دیگری مانند ChromeBook ها و Stream دارد که کارایی مخصوص به خود را دارند. این سری ها به دلایلی قیمت‌های بسیار پایینی دارند اما برای هر کاری مناسب نیستند. Stream معمولا برای کودکان می‌تواند مناسب باشد. از کروم‌بوک‌ها هم نمی‌توان بیشتر از کارایی روزانه انتظار داشت. این لپ تاپ ها را می‌توانید در فروشگاه‌های بزرگی مانند دیجیکالا، ترب و استوک ایران پیدا کنید اما اگر به دنبال لپ تاپ استوک با قیمت پایین هستید و نمی‌خواهید برای یک لپ تاپ نو هزینه کنید می‌توانید هر کدام از این سری‌ها را در بخش لپ تاپ استوک HP سایت استوک ایران پیدا کنید و حتی برای راهنمایی بیشتر با مشاوران سایت تماس بگیرید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. سری زد بوک ها حرف ندارن مخصوصا استودیوها.
    از فروشگاه استوک ایران یک دستگاه زدبوک جی 3 استودیو خریدم واقعا عالی هست الان چن ساله استفاده می کنم.

  2. با سلام.
    اچ سری‌های جزابی داره من خودم به شخصه سری Spectre رو خیلی دوست دارم البته سری‌های Pavilion هم جذاب هستن این دو سری هم طراحی خوبی دارن و همچنین خیلی خوش تراش هستند.راستی ناگفته نماند سری Envy هم انصافا خیلی خوب عمل کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *