ریپورتاژ آگهی

بررسی نقاط قوت و ضعف گوشی های شیائومی

شیائومی در ابتدا به‌عنوان یک برند ناشناخته وارد بازار کشورهای خاورمیانه شد و به‌مرور زمان راه خود را در بین رقبا پیدا کرد، به‌طوری‌که درحال حاضر یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها به‌شمار می‌آید! اما از آنجایی که هنوز خیلی از افراد دربرابر خرید محصولات این شرکت نوین مقاومت می‌کنند، در این مقاله می‌خواهیم ارزش خرید گوشی های این برند را بررسی کنیم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بررسی برند شیائومی

شرکت چینی شیائومی درابتدای کار خود در سال 2011، بیشترین تمرکز خود را در بازار چین قرار داده بود و سپس به بازارهای بین المللی راه پیدا کرد. محصولات این برند به‌علت مقرون به‌صرفه بودن به‌طرز قابل توجهی در ایران مورد توجه قرار گرفته‌اند، البته تحریم بودن برخی از برندهای دیگر و عدم ارائه سرویس‌های گوگل در این موضوع بی‌تاثیر نیست، اما به‌هر حال خرید تمام گوشی های شیائومی در ایران به‌نوعی دریافت فناوری باارزش در برابر بهایی مناسب تلقی می‌شوند.

نقاط قوت گوشی های شیائومی

تمام گوشی های شیائومی در قالب 5 سری روانه بازار شده‌اند که شامل Redmi ،Mi ،Redmi Note، Redmi K و Poco هستند. از مزایای این گوشی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 قیمت مناسب گوشی های شیائومی

از مهم‌ترین مزایای گوشی های شیائومی می‌توان به قیمت مناسب آنها اشاره کرد که به اصلی‌ترین علت خرید این گوشی‌ها در ایران تبدیل شده است. بررسی لیست قیمت به روز گوشی های شیائومی درسایت های فروش گوشی موبایل در ایران و خارج از ایران نشانگر این قیمت متعادل در برابر کیفیت متناسب است. البته که هیچ محصولی بی‌دلیل ارزان نیست، ولی به‌طور کلی دو ویژگی مهم باعث شده که محصولات شیائومی با قیمت مناسب‌تر به‌فروش بروند.

ویژگی اول مربوط به حذف واسطه در فروش تمامی گوشی های شیائومی می‌شود. این برند شامل یک شبکه گسترده است که مسئولیت فروش محصولات به تمامی کشورها را به‌عهده دارد، درنتیجه، برای رسیدن محصولات به دست مشتریان هرگونه واسطه حذف شده و تمامی محصولات با قیمت اصلی خود به‌فروش می‌رسند.

ویژگی دوم که قیمت گوشی های شیائومی را کاهش می‌دهد،‌ عدم تبلیغات این برند است. اگر دقت کرده باشید، هرگونه تبلیغات مربوط به این برند توسط اینترنت و فضای مجازی صورت می‌گیرد و هیچ هزینه‌ای صرف تبیلغات در بسترهای دیگر نمی‌شود.

 ساختار و طراحی زیبا

بررسی نقاط قوت و ضعف گوشی های شیائومی

گوشی های شیائومی از نظر طراحی بسیار ظریف و زیبا هستند تا حدی که می‌توان گفت این برند یکی از زیباترین گوشی‌ها را در سراسر جهان تولید می‌کند. ساختار بدنه محصولات آن ظریف بوده و مواد به‌کاررفته در آنها بسیار باکیفیت است، این ویژگی‌ها باعث شده که تمام گوشی های شیائومی وزنی سبک و ظاهری ظریف و جذاب داشته باشند.

کیفیت و عمر باتری گوشی های شیائومی

باتوجه به تجربه کاربران در استفاده از برند شیائومی، کیفیت باتری و میزان نگهداری شارژ این گوشی‌ها بسیار مناسب است. شما می‌توانید ساعت‌ها با گوشی خود مشغول شوید و به تماشای فیلم و سریال بپردازید بدون اینکه نگران خالی شدن شارژ آن باشید. از طرف دیگر، باتری‌های این گوشی‌ها به‌سرعت پر می‌شوند و شما را منتظر نمی‌گذارند.

گرافیک جذاب

در صفحه نمایش گوشی های شیائومی از رابط کاربری MIUI استفاده شده که جزو محبوب‌ترین گزینه‌ها در گوشی‌های اندرویدی به‌شمار می‌رود. همچنین، فناوری به‌کار رفته در آنها AMOLED است،‌ درنتیجه، رنگ‌ها به زیبایی در صفحه آنها به نمایش درمی‌آیند.

دوربین‌های شیائومی

یکی دیگر از نقاط قوت تمامی گوشی های شیائومی، دوربین‌های باکیفیت آنها است. در دوربین اصلی این گوشی‌ها دو دوربین با سنسورهای 12 مگا پیکسل تعبیه شده که عکس‌هایی بسیار باکیفیت و جذاب ایجاد می‌کنند. همچنین، دوربین‌های این گوشی برای عکاسی در نور کم بسیار مناسب هستند.

فناوری پیشرفته

برند شیائومی فرصتی ایجاد کرده تا کاربرانش در ازای بهایی مناسب فناوری بسیار پیشرفته‌ای دریافت کنند. تکنولوژی شارژ سریع کوآلکام، پردازنده‌های فوق سریع، حسگر اثر انگشت و فیس‌لاک، نمونه‌هایی از فناوری‌های به‌کار رفته در محصولات این برند هستند.

نقاط ضعف گوشی های شیائومی

طول عمر کوتاه

از معایب تمامی گوشی های شیائومی می‌توان به طول عمر کوتاه آنها اشاره کرد. در بسیاری از موارد دیده شده که گوشی شیائومی پس از چند ماه استفاده دچار اشکالات سخت افزاری مانند از کار افتادن دکمه‌های ولوم، دوربین و حسگر اثر انگشت شده است. البته این ایراد شیائومی در رده‌های بالاتر محصولات آن کمتر دیده می‌شود، اما همچنان محصولات این برند نسبت به شرکت‌های دیگر طول عمر پایین‌‌تری دارند.

استحکام پایین بدنه

شاید درنگاه اول طراحی گوشی‌های شیائومی بسیار ظریف به‌نظر برسند، اما این موضوع به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین معایب محصولات این برند شناخته می‌شود. بدنه این گوشی‌ها بسیار نازک و ظریف طراحی شده‌اند، به‌طوریکه درمواجه با ضربه به‌راحتی می‌شکنند. حتی بالاترین رده‌های محصولات این شرکت هم در برابر ضربه آسیب پذیر هستند و دچار فرو رفتگی، آسیب یا شکستگی می‌شوند.

کمبود قطعات و لوازم جانبی

همانطور که گفتیم، تمامی گوشی های شیائومی پس از مدتی دچار مشکلات سخت افزاری می‌شوند، از طرف دیگر این برند جزو جدیدترین شرکت‌ها به‌حساب می‌آید و هنوز آنطور که باید جای خود را در میان نمایندگان فروش محصولات و تعمیرکاران گوشی باز نکرده است، علاوه‌بر آن به‌علت تحریم‌ها قطعات این گوشی به‌سختی وارد بازار می‌شوند، بنابراین، قبل از خرید گوشی های شیائومی به‌خاطر قیمت مناسب‌شان، حتما مشکلات سخت افزاری پیش رو و کمبود قطعات مربوط به آنها را درنطر داشته باشید.

مشکلات مروبط به آپدیت گوشی

برند شیائومی از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند که بسیار دیر به دیر بروزرسانی شده و زمان مشخصی برای عرضه آپدیت جدید وجود ندارد. درواقع، آپدیت سیستم عامل اندروید در این برند فقط برای محصولات پرچمدار به‌طور منظم ارائه شده و سایر محصولات نادیده گرفته می‌شوند.

به‌طور کلی، محصولات شیائومی معمولا به ندرت و تنها یک و یا شاید دو مرتبه به‌روز‌رسانی دریافت می‌کنند و کاربر برای داشتن یک نسخه جدید‌تر از گوشی خود مجبور است به سراغ یک محصول جدید برود‌!

رابط کاربری سنگین

بررسی نقاط قوت و ضعف گوشی های شیائومی

شیائومی به‌عنوان یک برند جدید تجربه چندانی در بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید ندارد،‌ درنتیجه، در ایجاد رابط کاربری برای گوشی‌های خود عملکرد مناسبی نداشته است. محیط شیائومی سنگین بوده، باگ‌های زیادی دارد و بخش‌های مختلف آن دارای ایرادات کوچک و بزرگ هستند. فضای سیستم این گوشی‌ها شباهت زیادی به iOS دارند که این موضوع نشان می‌دهد بخش‌های کمی از رابط کاربری شیائومی اورجینال بوده دیگر بخش‌ها کپی هستند.

آیا گوشی‌ های شیائومی ارزش خریدن دارند؟

برای تشخیص اینکه آیا گوشی ‌های شیائومی ارزش خرید دارند یا نه باید در قدم اول اولویت‌های خود را برای خرید گوشی مشخص کرده باشید. اگر فردی هستید که مدام در گردش به‌سر می‌برید و به یک باتری قوی احتیاج دارید، یا اگر فرد باسلیقه‌ای هستید و به‌خوبی از گوشی مراقبت می‌کنید، برند شیائومی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

کلام آخر

به‌طور کلی، در این روزها بسیاری از افراد با مشکلات مالی و محدودیت بودجه مواجه هستند و طبیعتا قیمت پایین محصولات شیائومی و فناوری پیشرفته آن‌ها بسیار ترغیب کننده است. اما به‌خاطر داشته باشید که هیچ محصولی کاملا خوب یا بد نیست و اولویت‌های شما هستند که یک محصول را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کنند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید