نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه اندروید گوگل‌مپ، رابط کاربری جدیدی دریافت می‌کند

گوگل نسخه اندروید گوگل‌مپ را براساس نیاز کاربران بازطراحی می‌کند.

آنطور که شواهد نشان می‌دهد، به‌نظر می‌رسد گوگل مپ در اندروید به‌زودی ظاهری جدید با برخی اصلاحات کلیدی براساس بازخورد کاربران را دریافت خواهد کرد.

طبق گزارش گیزموچاینا، گوگل رابط کاربری گوگل‌مپ را بازطراحی می‌کند و برخی از مشکلات و نیازهایی که کاربران مطرح کرده بودند را رفع و اعمال خواهد کرد. اولین موردی که در گوگل‌مپ جدید شاهد آن خواهیم بود، تجربه ناوبری روان‌تر است.

ویژگی‌های رابط‌کاربری جدید گوگل‌مپ

درطراحی جدید، تمام پنل‌های اطلاعات تمام صفحه، جای خود را به پنجره‌های کوچکتر نیمه شفاف می‌دهند تا کاربران در زمان مرور جزئیات، بتوانند بخشی از نقشه را هم در پس‌زمینه مشاهده کنند.

حالت شب گوگل مپ

اکنون گوشه‌های پنجره‌های اطلاعات گردتر هستند و بستن یا اشتراک‌گذاری اطلاعات ساده‌تر شده است. مورد دیگری که دراین طراحی به‌چشم می‌آید و بسیاری از کاربران درخواست آن‌را داشته‌اند، نحوه رسیدگی به مسیرها است؛ در طراحی جدید فیلدهای مبدأ و مقصد به‌زیبایی در بالای نقشه شناور می‌شوند، درحالیکه گزینه‌های حالت حمل‌ونقل به پایین صفحه منتقل شده‌اند. این تغییر باعث می‌شود تا شما تجربه نقشه‌محورتری را داشته باشید.

گوگل تاکنون زمان عرضه نسخه جدید گوگل‌مپ را اعلام نکرده، اما از آنجاییکه دوره آزمایش طراحی طولانی شده، به‌نظر می‌رسد عرضه آن بسیار نزدیک باشد. با توجه‌به ماه‌هایی که در آزمایش سپری شده، احتمالاً همه باید به‌زودی با نقشه‌های جدید پیمایش کنند. همچنین می‌توانیم در آینده منتظر یک به‌روزرسانی بصری مشابه برای نسخه iOS گوگل‌مپ هم باشیم.

نظرشما درباره رابط‌کاربری جدید گوگل‌مپ چیست؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *