فناوری

ممنوعیت فروش اپل‌واچ‌های اپل، موقتاً لغو شد

در خبر قبلی که روز گذشته منتشر کردیم، ماجرای اپل و شرکت ماسیمو به‌آنجا رسید که اپل به‌دلیل نقض ثبت‌اختراع شرکت فناوری ماسیمو در استفاده از سنسورهای SpO2 (کنترل سطح اکسیژن خون) متهم شد و دولت بایدن نیز تأیید کرد که باید فروش اپل‌واچ‌های سری 9 و واچ اولترا 2 در ایالات متحده متوقف شد.

درپی این ممنوعیت فروش، اپل دادخواستی را به دادگاه استیناف ایالات متحده ارسال کرد و خواستار این شد که فدرال این ممنوعیت را تا زمانیکه گمرک ایالات متحده بتواند تعیین کند که آیا تغییراتی که اپل در ساعت‌های هوشمند خود برای رفع این اتهام ایجاد می‌کند کافی است یا خیر، متوقف سازد.

اپل واچ سری 9

اکنون جی‌اس‌ام‌آرنا گزارش داده که فدرال با دادخواست اپل موافقت کرده و موقتاً این ممنوعیت فروش را متوقف کرده تا اپل بتواند آخرین ساعت‌های سری 9 و واچ اولترا 2 خود را بفروشد.

اپل بعد از اینکه از فروش ساعت‌های اپل‌واچ سری 9 و واچ اولترا 2 در ایالات متحده منع شد، تمام ساعت‌های مذکور را از فروشگاه‌های ایالات متحده جمع و فروش آن‌ها را متوقف کرد. دراین بین تنها خرده‌فروشان شخص‌ثالث می‌توانستند تا اتمام موجودی انبارشان این ساعت‌ها را بفروش برسانند.

اما اکنون با لغو موقت این منع فروش، اپل می‌تواند تا جلسه بعدی دادگاه که 12 ژانویه 2024 برگزار خواهد شد، آخرین اپل‌واچ‌های سری 9 و واچ اولترا 2 خود را به‌فروش برساند.

ماسیمو

حال باید چند هفته‌ای صبر کنیم و ببینیم تصمیم بعدی دادگاه چیست؟ آیا دادگاه در رأی خود تجدیدنظر می‌کند و به اپل اجازه می‌دهد برای مدت طولانی‌تر به‌فروش خود ادامه دهد، و یا اینکه گمرک ایالات متحده علیه غول کوپرتینویی حکم می‌دهد و فروش ساعت‌های اپل‌واچ سری 9 و واچ اولترا 2 آن را متوقف می‌کند.

تنها راهی که می‌تواند اپل را برای همیشه از این داستان خلاص کند، استفاده از فناوری دیگری بجزء فناوری پزشکی شرکت ماسیمو میباشد. باید دید اپل می‌تواند تغییراتی اعمال کند که ماسیمو به شکایت خود ادامه ندهد یا خیر؟

نظرشما دراین‌باره چیست؟ آیا اپل موفق می‌شود یا خیر؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید