موبایل

درخشش گوشی‌های تاشو و پیکسل گوگل در تست دوربین MKBHD

مارکز براونلی (صاحب کانال یوتیوبی MKBHD) در تستی که بین 20 گوشی‌هوشمند 2023 انجام داده است، توانسته بهترین گوشی‌های بازار از نظر کیفیت دوربین را مشخص کند. در ادامه باما باشید تا جزئیات این تست را بررسی کنیم.

برای اینکه بهترین دوربین مشخص شود، گوشی‌ها در سه‌حالت عکاسی در نور روز، عکاسی در نور کم و عکاسی در حالت پرتره باهم به‌رقابت پرداخته‌اند. موقعیت‌ها، مکان‌ها و تنظیمات دوربین برای همه مدل‌ها یکسان بوده و هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود نداشته است.

روند تست اینگونه است که میلیون‌ها کاربر تصاویر گرفته‌شده با دوربین هر گوشی را میبینند و سپس به‌آن‌ها امتیاز می‌دهند تا بهترین دوربین برای هر حالت، مشخص شود. این طریقه باعث می‌شود رأی‌هایی که داده می‌شود بدون قصد و قرض باشد چراکه میلیون‌ها نفر عکس‌ها را بازبینی می‌کنند.

افرادی که دراین تست شرکت کرده‌اند، باید از بین دو عکس یکی را بعنوان بهترین انتخاب کنند و سپس در سایت ثالثی که به‌منظور رأی‌گیری وجود دارد، رأی دهند. معمولاً انتخاب بهترین دوربین برای هر حالت، بین 5 تا 15 دقیقه زمان میبرد.

دوربین پیکسل 7a گوگل

بهترین دوربین گوشی در نور روز

بعد از اتمام رأی‌گیری، این پیکسل 7a گوگل بود که بعنوان بهترین دوربین گوشی در نور روز انتخاب شد. جالب‌است بدانید که این مدل، ارزان‌ترین دستگاه در سری گوشی‌های‌هوشمند فعلی گوگل است. رتبه دوم را تلفن تاشو گوگل پیکسل فولد کسب کرد و جایگاه سوم به تلفن تاشو وان‌پلاس اوپن رسید. دربین رتبه‌های اول تا سوم کیفیت دوربین در نور روز، هیچ نماینده‌ای از اپل و سامسونگ حضور نداشت و این عجیب است.

دوربین آیفون 15 پرو اپل

بهترین دوربین گوشی در نور کم

عکاسی در نور کم، یکی از پیچیده‌ترین کارهایی است که یک گوشی‌هوشمند باید انجام دهد. دراین مرحله، این آیفون 15 پرو اپل بود که توانست رتبه اول را کسب کند. در ادامه جایگاه‌های اول و دوم به نماینده‌های گوگل رسید که به‌ترتیب پیکسل 8 پرو دوم شد و پیکسل 7a سوم.

دوربین پیکسل 8 پرو گوگل

بهترین دوربین گوشی در حالت پرتره

تصاویر پرتره با متغیرهای زیادی همراه هستند و برای اینکه فاصله‌های کانونی پیش‌فرض جبران شود، تیم مارکز براونلی در زمان عکاسی به عقب و جلو حرکت می‌کردند. جالب اینجاست که در عکاسی پرتره نیز این نماینده گوگل بود که توانست اول شود؛ پیکسل 8 پرو توانست رتبه 1 را کسب کند درحالیکه تلفن تاشو گلکسی زد فولد 5 و آیفون 15 پرو هردو نایب قهرمان این بخش شدند.

جمع‌بندی

در انتها برای اینکه بهترین گوشی هر سه‌بخش مشخص شود، تمام رتبه‌بندی‌ها را باهم ترکیب کردند و جالب است بدانید که جایگاه اول تا سوم به نماینده‌های گوگل رسید. پیکسل 7a اول شد، پیکسل 8 پرو دوم و پیکسل فولد نیز سوم.

اینکه گوگل پیکسل 8 پرو و 7a توانستند رتبه‌های 1 تا 3 را بدست بیاورند، عجیب نیست چراکه برای مدتی طولانی استاندارد طلایی دوربین گوشی‌های هوشمند بوده‌اند. این عجیب است که گوشی‌های تاشو سامسونگ، گوگل و وان‌پلاس توانستند حداقل یکبار در رده‌های اول این رتبه‌بندی قرار بگیرند؛ چراکه از ضعف سیستم‌های دوربین تلفن‌های تاشو زیاد صحبت می‌شود.

نظرشما دراین باره چیست؟ آیا گوشی‌های گوگل واقعاً بهترین دوربین را دارند؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید