خودرو

ایران‌خودرو: مجوزی برای افزایش قیمت خودرو دریافت نکرده‌ایم + اطلاعیه

روز گذشته خبری منتشر کردیم، مبنی‌براینکه وزارت صمت مجوز افزایش قیمت را به شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو داده است. اما امروز شرکت ایران‌خودرو، اطلاعیه‌ای صادر کرده و موضوع افزایش قیمت را تکذیب کرده است. در ادامه باما در رایااستور همراه باشید تا جزئیات این خبر را بررسی کنیم.

امروز این شرکت خودروساز، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خبرهای منتشرشده در فضای مجازی با موضوع دریافت مجوز افزایش قیمت خودروهای تولیدی توسط این شرکت، کذب است و صحت ندارند.

ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای که با موضوع شفاف‌سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشرشده، منتشر کرده است می‌گوید: “این شرکت درخواست اخذ مجوز برای فروش تعدادی از محصولات تولیدی خود در حاشیه بازار را برای مراجع ذی‌ربط ارسال کرده، اما تاکنون جوابی از آن‌ها دریافت نکرده و هیچ ابلاغیه‌ای رسمی برایشان ارسال نشده است.”

متن اطلاعیه ایران‌خودرو به شرح زیر است:

“به استناد ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشا اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان به‌اطلاع می‌رساند پیرو شایعه منتشرشده در فضای مجازی مبنی‌بر اخذ مجوز فروش خودرو در حاشیه بازار به استحضار می‌رساند این شرکت درخواست اخذ مجوز فروش تعدادی از محصولات تولیدی خود را در حاشیه بازار از مراجع ذیربط نموده است، لیکن علی‌رغم پیگیری‌های متعدد تاکنون از سوی مراجع یادشده هیچ‌گونه ابلاغ رسمی به این شرکت ارسال نگردیده است. شایان ذکر است هیئت‌مدیره این شرکت، کماکان در راستان صرفه و صلاح سهامداران به‌طور مستمر پیگیری‌های لازم را بعمل می‌آورد و در صورت حصول نتیجه، از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.”

“بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماه 13 دستورالعمل اجرایی افشا اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان، افشا می‌شود.”

ابلاغیه ایران خودرو در خصوص تکذیب افزایش قمیت خودرو

طبق اطلاعیه منتشرشده و باتوجه به اینکه در کشور، افزایش قیمت خودرو همواره با مجوز و تصمیمات سازمان‌های دولتی همچون وزارت صمت صورت می‌گیرد، می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که خبر منتشرشده، صحت ندارد و این شرکت تاکنون مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده است. البته این احتمال هست که در آینده مجوز افزایش قیمت صادر شود.

حال باید منتظر ماند و دید تصمیم وزارت صمت دراین‌باره چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید