رایااستور مگ

10 بهترین شرکت هاست ایرانی + مزایا و معایب آنها

زمانی که برای راه اندازی وبسایت خود اقدام می کنید، در کنار خرید دامنه از بهترین سایت ثبت دامنه باید اقدام به خرید هاست با کیفیت با خدمات جانبی قابل قبول نیز کنید.

در این شرایط انتخاب بهترین شرکت هاست ایرانی کار شما را برای اداره سایت آسان می کند. در ایران شرکت های زیادی وجود دارند که اقدام به ارائه خدمات هاستینگ می کنند، اما شناخت بهترین هاستینگ ایرانی مزیتی است که می توانید در صورت انتخاب درست، از مزایای آن بهره مند شوید. در این مقاله ضمن معرفی بهترین شرکت های هاست ایرانی به ویژگی ها آن ها اشاره خواهیم کرد.

5 ویژگی بهترین هاستینگ ایرانی

زمانی که می خواهید برای انتخاب بهترین هاستینگ ایرانی اقدام کنید، باید ویژگی ها و پارامترهای مختلفی را مدنظر قرار دهید. از مهمترین این پارامترها که در نهایت می تواند به انتخاب شرکت هاست برتر منجر شود، عبارت است از:

1- رضایت مشتریان آنها

یکی از مهمترین نکاتی که می تواند در انتخاب بهترین شرکت هاست ایرانی به شما کمک کند، میزان بالای رضایتمندی مشتریان است. در واقع هرچه مشتریان یک شرکت از خدمات آن رضایت بیشتری داشته باشند، طبیعتا میزان رضایت شما نیز تضمین می شود. برای این منظور می توانید در اینترنت یا به صورت تلفنی میزان رضایت مشتریان یک شرکت خدمات هاستینگ را جویا شوید. به انتقادات مشتریان نیز توجه کافی داشته باشید. همه این موارد می تواند، در آینده برای شما نیز محل بحث و بررسی تبدیل شود.

2- آپتایم بالا

هیچ کسب و کاری به هیچ عنوان نمی تواند، در ازای پرداخت هزینه به یک شرکت هاستینگ قبول کند. در صورتی که آپتایم یک شرکت بالا یا واقعی نباشد، قطعا وبسایت دچار قطعی یا  کندی سرعت می شود.

این موضوع به سرعت بر سئوی سایت تاثیر خواهد داشت. اگر می خواهید از آپتایم یک شرکت اطمینان پیدا کنید، باید به نرخ آن توجه داشته باشید. آپتایم بالای 99 درصد واقعی نشان دهنده سرعت بالا و عدم قطعی خدمات هاستینگ است.

هنگام خرید هاست مناسب برای کسب و کار آنلاین، حتما آپتایم بالا در در نظر داشته باشید.

3- امکان ارتقا به پلن بالاتر بدون قطعی

زمانی که از خدمات یک هاستینگ استفاده می کنید، ممکن است پس از مدتی بنا به نیاز خود خواستار افزایش ترافیک و پهنای باند باشید. شرکت حرفه ای این امکان را برای مشتریان خود فراهم می کند که بتوانند به راحتی امکان ارتقا به پلن بالاتر خدمات را داشته باشند. آن هم بدون قطعی یا هر مشکل دیگری. در صورتی که شرکتی این شرایط را برای شما فراهم نکند، بی درنگ نباید از خدمات آن استفاده کنید چرا که به مرور به چالش بر می خورید.

5 ویژگی بهترین هاستینگ ایرانی

4- قیمت مناسب و معقول

همانطور که میدانید از قدیم گفته اند هرچقدر پول بدی، آش میگیری. اگر بخواهید از شرکت های معتبر و با سابقه که رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کرده خدمات دریافت کنید، حتما باید بدانید که قیمت بالاتری نسبت به سایر شرکت های معمولی خواهند داشت. با این وجود این گرانتر بودن قیمت ها به تناسب سطح خدماتی است که دریافت خواهید کرد. از همین رو زمانی که می خواهید از خدمات یک شرکت هاستینگ استفاده کنید، حتما به نوع خدمات و تناسب آن با قیمت ها توجه کافی داشته باشید.

5- پشتیبانی حرفه ای

یک شرکت خدمات هاستینگ حرفه ای به خوبی می داند که باید شرایط پشتیبانی دائمی و شبانه روزی را برای مشتریان خود فراهم کند. در صورتی که شرکتی نتواند این شرایط را برای مشتریان فراهم کند، طبیعتا به هیچ عنوان نمی تواند رضایت مشتریان خود را نیز جلب کند. پشتیبانی باید به صورت دائمی، در تمام روزهای هفته و به صورت شبانه روزی باشد.

10 شرکت هاست برتر در ایران

شرکت های زیادی در حال حاضر در ایران در زمینه خدمات هاستینگ فعالیت دارند. زمانی که بخواهید از این شرکت ها خدمات دریافت کنید، طبیعتا باید بدانید که یک هاست خوب باید دارای فاکتورهای مختلفی مانند فضای مناسب، میزان رم مناسب، پهنای باند بالا، آپتایم بالا و واقعی، بکاپ گیری منظم، امنیت سرور، پنل ادمین، گواهینامه SSL و پشتیبانی قوی باشد. با این فاکتورها در ادامه به 10 شرکت برتر هاست ایرانی اشاره خواهیم کرد:

1- وب رمز

وب رمز

یکی از شرکت های قدیمی ایرانی در زمینه ارائه خدمات هاستینگ بدون شک، شرکت وب رمز است. شرکتی با بیش از دو دهه سابقه حرفه ای در زمینه خدمات فناوری اطلاعات. این شرکت کار خود را از سال 1381 به صورت حرفه ای با دیتاسنترهای خارجی مانند آلمان، فرانسه و کانادا شروع کرد.

نصب وب سرور لایت اسپید و استفاده از هاردهای پیشرفته و سرعت بالای هاست از مهمترین مزایای خدمات این شرکت است. البته که این سطح از خدمات، قیمت بالاتری نسبت به خدمات معمولی هاستینگ دارد. از مهمترین مزایای این شرکت می توان به ارائه هاست هایی با پهنای باند نامحدود، استفاده از هاست لینوکس ابری، امکان بکاپ گیری توسط کاربر، بکاپ گیری منظم 2 هفته یکبار و نیز امکان خرید هاست های متنوع برای فعالیت های مختلف اشاره کرد.

2- هاست ایران

هاست ایران

اگر زمینه فعالیت شما مربوط به کسب و کارهای اینترنتی باشد، قطعا می دانید یکی از شرکت های خدمات دهنده قدیمی با بیش از 16 سال سابقه این شرکت است. تاکنون هاست ایران بیش از 12 هزار دامنه و سایت را میزبانی می کند. این شرکت انواع هاست را عرضه می کند و پشتیبانی قوی و تخصصی به صورت شبانه روزی از مهمترین مزایای خدمات این شرکت به شمار می آید.

تنوع بالای خدمات، تیم تخصصی و قوی، استفاده از دیتا سنترهای ایرانی با آپتایم بالا از مهمترین مزایای هاست ایران به شمار می آید. البته قیمت بالای خدمات، عدم پشتیبانی از هاست های خارجی، پشتیبانی هفته ای و ندادن گواهینامه SSL رایگان نیز از معایب این شرکت برای مشتریان به شمار می آید.

3- ایران هاست

ایران هاست

یکی از بهترین ها و البته قدیمی ترین های هاستینگ ایران بدون شک شرکت ایران هاست است. این شرکت در تهران فعالیت دارد و انواع هاست لینوکسی ایرانی، هاست ویندوزی داخلی و خارجی، میزبانی ایمیل و… از جمله خدمات آن می باشد. این شرکت به دلیل سابقه زیاد فعالیت در میان بسیاری از مشتریان این شرکت محبوبیت دارد.

استفاده از دیتاسنترها، سرورهای ایرانی با آپتایم نزدیک به 100 درصد واقعی و داشتن سخت افزارهای قوی برای پیشگیری از حمله های خرابکارانه اینترنتی از مهمترین مزیت های خدمات ایران هاست به شمار می آید. در کنار همه این مزایا امنیت بالای خدمات هاست را نیز باید اضافه کنیم. البته استفاده از خدمات این شرکت می تواند با معایبی نیز همراه باشد که عدم پشتیبانی از هاست های خارجی، ندادن گواهینامه SSL رایگان و قیمت بالای خدمات از جمله این موارد است.

4- میهن وب هاست

میهن وب هاست

این شرکت سود کم  را در برابر فروش بیشتر سرلوحه کار خود قرار داده است از همین رو می توانید خدماتی با قیمت مناسب تر نسبت به دیگر شرکت های رقیب از میهن وب هاست دریافت کنید. البته به گفته مشتریان سایت هایی که از هاست وردپرسی این شرکت استفاده می کنند، سرعت پایینی دارند از همین رو پیشنهاد می شود از خدمات این شرکت برای وبسایت وردپرستی خود استفاده نکنید.

اما پشتیبانی قوی این شرکت می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی شما باشد. اغلب کسب و کارهای تازه کار که می خواهند وبسایت خود را با  هزینه ای پایین راه اندازی کنند، مشتری شرکت میهن وب هاست می باشند.

5- پارس پک

پارس پک

در میان شرکت های خدمات هاستینگ پارس پک نیز یکی از معروفترین ها و البته محبوب ترین ها به شمار می آید. این شرکت را می توان اولین شرکت ارائه دهنده خدمات هاست ابری در ایران دانست. شما می توانید یک هاست ابری را با مشخصات سفارشی به راحتی به این شرکت سفارش دهید. آپتایم این شرکت نیز بیش از 99 درصد است و آنچه رضایت حداکثری مشتریان را به همراه داشته پشتیبانی قوی آن است.

در حال حاضر این شرکت بیش از 3200 دامنه را میزبانی می کند. از جمله معایب پارس پک می توان به قیمت بالای خدمات آن در مقایسه با دیگر شرکت های رقیب اشاره کرد. علاوه بر این سرعت پایین هاست های اشتراکی و محدودیت امکانات هاست از جمله دیگر معایب این شرکت به شمار می آید.

6- ایران سرور

ایران سرور

این شرکت یکی از شرکت های قدیمی در زمینه خدمات هاستینگ به شمار می آید. شرکتی به قدمت 18 سال که امروزه خدمات وسیعی در زمینه هاستینگ ارائه می کند. شما می توانید انواع سرور اختصاصی، مجازی، هاست های مختلف و… را از این شرکت به راحتی خریداری کنید. سرورهای ارائه شده در این شرکت علاوه بر نوع ایرانی، از سرورهای آلمانی، فرانسوی، کانادایی و… نیز پشتیبانی می کند.

انواع هاست لینوکس، وردپرس، ابری، دانلود، ایمیل و پایتون نیز توسط این شرکت به فروش می رسد که می توانید به راحتی از بالاترین کیفیت این هاست ها استفاده کنید. از مهمترین مزایای ایران سرور می توان به موادی مانند سیستم ایمنی قوی، پشتیبانی 24 ساعته، ارائه انواع حافظه با سرعت بالا، کار با دیتاسنترهای پرقدرت جهان و… اشاره کرد.

البته قیمت بالای خدمات این شرکت می تواند شما را از خرید خدمات آن منصرف کند. اگرچه اگر کیفیت برای شما مهم باشد قطعا تجدید نظر خواهید کرد.

7- میزبان فا

میزبان فا

یکی از برترین های هاستینگ ایران بدون شک میزبان فا است. این شرکت که در مقایسه با دیگر شرکت های معرفی شده جوانتر و نوپا تر است اما توانسته به سرعت رضایت بالای مشتریان خود را کسب کند. این شرکت به دلیل ارائه خدمات با کیفیت هاست وردپرس توانسته همکاری های زیادی بابت سایت های وردپرسی جل کند. از مهمترین دلایلی که موفقیت این شرکت را افزایش داده می توان به استراتژی تولید محتوای قوی آن اشاره کرد.

از جمله نقاط قوت این شرکت می توان به مواردی همچون ارائه سرویس های متنوع، خدمات هاست اختصاصی وردپرسی و نیز هاست هایی با فضای میزبانی متوسط اشاره کرد. البته که این شرکت معایبی نیز دارد که یکی از مهمترین آنها پایین بودن سطح پشتیبانی است که کمی برای مشتریان نارضایتی به همراه دارد. قطع شدن سرویس ها، نگرفتن بکاپ از سایت هایی با حجم بیشتر از 15 گیگ و ضعف عملکرد در سرویس های ارزان قیمت از جمله معایب میزبان فا می باشد.

8- نت افراز

نت افراز

نمیشود شرکت های برتر هاستینگ ایرانی را بشناسید و در میان این لیست نام شرکت نت افزار نباشد. یکی از شرکت های قدیمی در زمینه هاستینگ است که همواره در میان 10 شرکت برتر ایرانی است. از مهمترین مزایای این شرکت برای مشتریان می توان به قیمت مناسب، کیفیت بالای خدمات و پشتیبانی قوی آن اشاره کرد.

یکی از مهمترین نکاتی که در خدمات هاستینگ نت افزار می توان به آن اشاره کرد، آپتایم بالای 99 درصد آن به صورت واقعی است که باعث شده میزان رضایت مشتریان از این شرکت بیش از پیش افزایش پیدا کند. در نظر داشته باشید که بکاپ گیری مداوم روزانه و هفتگی، ارائه گواهی SSL رایگان سه ماهه و امنیت بالای هاست های ارائه شده توسط این شرکت، تجربه دریافت خدمات عالی را برای شما رقم می زند.

9- سون هاست

سون هاست

در میان شرکت های برتر هاستینگ ایران، سون هاست نیز یکی از بهترین هایی است که در لیست 10 شرکت برتر دیده می شود. این شرکت بیش از یک دهه سابقه حرفه ای در زمینه خدمات هاستینگ دارد که به دلیل قیمت مناسب خدمات، پشتیبانی از انواع هاست لینوکسی ایرانی و خارجی باعث شده تا خدمات آن قابل مقایسه با دیگر شرکت های رقیب نباشد.

از مهمترین مزیت هایی که خدمات این شرکت برای شما به همراه دارد می توان به کیفیت بالای خدمات، تنوع بالای خدمات، پشتیبانی 24 ساعته این شرکت اشاره کرد. البته اگر بخواهید یک عیب برای سون هاست پیدا کنید، قطعا آن عیب مربوط به نداشتن خدمات سرور اختصاصی است که دامنه خدمات را برای برخی از مشتریان محدود می کند.

10- برتینا

برتینا

زمانی که می خواهید از خدمات هاستینگ استفاده کنید، قطعا یکی از نام هایی که زیاد شنیده اید، برتینا است. این شرکت بیش از 15 سال سابقه حرفه ای در زمینه خدمات هاستینگ در ایران دارد و می توان آن را یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه میزبانی وب دانست.

اگر قصد دارید اقدام به خرید هاست خوب کنید، قطعا یکی از گزینه های شما شرکت برتینا خواهد بود به ویژه اگر بدانید که در سرویس های این شرکت پهنای باند نامحدود است. از مهمترین مزایای برتینا برای مشتریان می توان به پشتیبانی قوی آن، هاست های مناسب وردپرس و جوملا، هاست هایی با پهنای باند نامحدود و هاست هایی با منابع اختصاصی آن اشاره کرد.

البته که با این سطح خدمات باید انتظار بالا بودن قیمت ها را انتظار داشته باشید. وقتی بدانید که در این شرکت آنتی ویروس های قوی مانع از حملات خرابکارانه می شود، این هزینه را به به نوعی سرمایه گذاری به شمار می آورید. 

نتیجه گیری

استفاده از خدمات هاستینگ برای کسب و کارهایی که می خواهند وب سایتی با کیفیت برای پاسخ به کاربران خود داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. به ویژه آنکه قوی بودن هاست به بهبود وضعیت سئوی سایت نیز کمک می کند. در صورتی که بخواهید خدمات هاستینگ با بالاترین کیفیت دریافت کنید، باید با توجه به پارامترهای مختلفی که پیشتر به آن اشاره کردیم توجه کنید.

این پارامترها به شما کمک می کند تا در نهایت بهترین شرکت خدمات هاست را انتخاب کنید. در حال حاضر در ایران شرکت های زیادی در زمینه خدمات هاست فعالیت دارند، اما اینکه کدام یک از نظر مشتریان خدمات با کیفیت تری ارائه می کنند، موضوعی است که سعی کردیم در این مقاله به طور کامل به آن بپردازیم.

وب رمز، برتینا، ایران هاست، میزبان فا، هاست ایران، سون هاست، نت افزار، ایران سرور، پارس پک میهن وب هاست ده شرکت برتر خدمات هاست ایرانی هستند که شما می توانید با اطمینان خاطر با توجه به نیاز خود هر کدام از آن ها را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید حتما پیش از انتخاب به نقاط ضعف و قوت این شرکت ها و نیز سابقه آن نیز توجه کافی را لحاظ کنید.

سوالات متداول

بهترین شرکت های هاست ایرانی کدام است؟

وب رمز، برتینا، ایران هاست، میزبان فا، هاست ایران، سون هاست، نت افزار، ایران سرور، پارس پک میهن وب هاست ده شرکت برتر خدمات هاست ایرانی هستند که شما می توانید با اطمینان خاطر با توجه به نیاز خود هر کدام از آن ها را انتخاب کنید.

پارامترهای اساسی برای انتخاب بهترین شرکت هاستینگ ایرانی چیست؟

قیمت مناسب، پشتیبانی حرفه ای، امکان ارتقا پلن بدون قطعی، آپتایم بالا و رضایت حداکثری مشتریان

منظور از  آپتایم بالای شرکت های خدمات هاستینگ چیست؟

در صورتی که آپتایم یک شرکت بالا یا واقعی نباشد، قطعا وبسایت دچار قطعی یا  کندی سرعت می شود. این موضوع به سرعت بر سئوی سایت تاثیر خواهد داشت. اگر می خواهید از آپتایم یک شرکت اطمینان پیدا کنید، باید به نرخ آن توجه داشته باشید. آپتایم بالای 99 درصد واقعی نشان دهنده سرعت بالا و عدم قطعی خدمات هاستینگ است.

هاست خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

یک هاست خوب باید دارای فاکتورهای مختلفی مانند فضای مناسب، میزان رم مناسب، پهنای باند بالا، آپتایم بالا و واقعی، بکاپ گیری منظم، امنیت سرور، پنل ادمین، گواهینامه SSL و پشتیبانی قوی باشد.

منظور از امکان ارتقا به پلن بالاتر بدون قطعی چیست؟

 زمانی که از خدمات یک هاستینگ استفاده می کنید، ممکن است پس از مدتی بنا به نیاز خود خواستار افزایش ترافیک و پهنای باند باشید. شرکت حرفه ای این امکان را برای مشتریان خود فراهم می کند که بتوانند به راحتی امکان ارتقا به پلن بالاتر خدمات را داشته باشند. آن هم بدون قطعی یا هر مشکل دیگری.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *