به گزارش IDC: فروش تبلت و کروم بوک در سال 2022 کاهش داشته است

به گزارش رایااستور، گزارش کامل IDC مربوط به سال 2022 و سه ماهه چهارم 2022 در مورد تبلت‌ها و کروم‌بوک‌ها منتشر شده که نتایج ایده‌آلی را ارائه نمی‌دهد. به طور کلی، بازار تبلت‌ها در طول سال 2022، 3.3 درصد کاهش یافت، اما رشد ثابت 0.3 درصدی را برای سه ماهه چهارم همان سال ثبت کرد. با این حال، بعد از سال قوی (2021) که رشد 180.5 درصدی را داشت، بازار کروم‌بوک عادی شد و 48 درصد افت در محموله‌ها برای کل سال 2022 و 24.3 درصد کاهش واحدها در سه ماهه چهارم 2022 را تجربه کرد.

موتورهای محرک اصلی بازار در سال 2022 طبق معمول اپل و سامسونگ بودند. اپل همچنان با 49.2 درصد سهم بازار در سه ماهه چهارم و 38 درصد در سال 2022 پیشتاز است و سامسونگ به ترتیب با تقریباً 16.8 درصد در سه ماهه چهارم و 18.6 درصد در سال 2022 در رتبه بعدی قرار دارد. برای سال 2022، اپل تنها OEM بود که رشد متوسط ​​7 درصدی را برای سال 2022 به ثبت رساند، در حالی که برای سه ماهه چهارم، این شرکت رشد چشمگیر 28.8 درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرد، این در حالیست که سامسونگ رشد متوسط ​​7.1 درصدی را برای سال 2022 ثبت کرده است.

آمار فروش تبلت برای سه ماهه چهارم 2022

آمازون، هوآوی و لنوو همگی رشد منفی را برای هر دو دوره تجربه کرده‌اند و تحلیلگران بازار بر این باورند که با حرکت رو به جلو، فروشندگان باید برای سودهای بلندمدت از مصرف کننده اصلی استفاده کنند. به همین دلیل است که برخی از تولیدکنندگان جدید مانند اوپو و شیائومی تعداد انگشت شماری از تبلت‌های میان رده را در سال 2022 معرفی کردند.

آمار فروش تبلت در سال 2022

در مورد بازار کروم‌بوک، سال استثنایی 2021، سال 2022 را بد جلوه می‌دهد، اما در واقعیت، در حالی که تقاضا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، میزان موجودی نیز در حال کاهش است.

آمار فروش کروم بوک

متأسفانه، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که هرگونه پیشرفتی که کروم‌بوک‌ها در خارج از بخش آموزش ایجاد می‌کنند، در طول سال 2023 کاهش پیدا می‌کنند، زیرا تقاضا برای چنین دستگاه‌هایی در خارج از قسمت آموزش خیلی مورد پسند نیست. رایانه‌های شخصی همچنان در بقیه بخش‌ها پادشاهی می‌کنند.

آمار فروش کروم بوک

خبرهای بیشتری بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید