ریپورتاژ آگهی

بهترین روش مطالعه شیمی کنکور

درس شیمی یکی از دروس مهمی در کنکور رشته‌های ریاضی و تجربی است. این درس نیز همانند سایر دروس عمومی و تخصصی نقش بسیاری در کنکور شما دارد. دانش آموزان باید بتوانند روشی صحیح برای مطالعه این درس پیدا کنند تا از این طریق قادر شوند میزان پاسخ درست بسیاری داشته و رتبه خوبی کسب کنند.

بهتر است در ابتدا برای شروع مطالعه تمامی دروس خود، هدف ‌گذاری و برنامه‌ ریزی درستی داشته باشید تا بتوانید در مدت زمان مشخص شده به ‌تمامی دروس خود برسید و آن‌ها را به ‌صورت کاملی مطالعه کنید. در ادامه به مطالب بیشتری درمورد درس شیمی و بهترین روش مطالعه آن می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

توضیحاتی درمورد درس شیمی

درس شیمی از جمله دروس آزمایشگاهی می‌باشد که بخشی از سؤالات کنکور را به خود اختصاص داده است. این سؤالات به سه قسمت تعریف، مفهومی و مسئله تقسیم‌ بندی شده‌اند. این درس 35 سؤال کنکور را به خود اختصاص داده که مدت زمان تعیین شده برای پاسخ آن‌ها 35 دقیقه است. یعنی شما باید قادر باشید تا به هر سؤال در 1 دقیقه پاسخ دهید. با این روش قادر خواهید بود تا به سؤالات دیگر دروس نیز در زمان مشخصی پاسخ دهید.

چگونگی و بهترین روش برای مطالعه صحیح

درس شیمی از جمله دروسی است که نیاز به تکرار و تمرین دارد و با یک ‌بار مطالعه در یادتان نخواهد ماند. پس باید بتوانید زمان بیشتری نسبت به سایر دروس روی آن بگذارید. در ادامه به چگونگی مطالعه صحیح شیمی می‌پردازیم.

مطالعه تمامی مباحث به صورت درست

برای اینکه بتوانید تمامی مباحث شیمی را خوب فرا بگیرید، باید از ابتدای مباحث شروع به مطالعه و یادگیری کنید. یکی از موضوعات مهم در شیمی، فهمیدن مفاهیم این درس است. حفظ کردن آن‌ها کار درستی نیست و باید بتوانید تمامی مفاهیم را بفهمید.

مرور

شیمی تشکیل شده از مباحث آسان، متوسط و سخت است که برای اینکه بتوانید همه آن‌ها را در ذهن خود حفظ کنید، نیاز به ‌مرور و تکرار خواهید داشت. مرور می‌تواند تمامی مفاهیم مطالعه شده را به‌ خوبی در ذهنتان نگه دارد و اجازه فراموشی به آن‌ها ندهد. سعی کنید روزی 1 الی 2 ساعت را به ‌مرور مطالب مشغول شوید. مرور مطالب یکی از مؤثرترین روش‌ها برای تثبیت مطالب در ذهنتان است.

تست زنی

در کنار مطالعه مباحث بهتر است از تست‌زنی نیز استفاده کنید تا از این طریق بتوانید هم یادگیری خود را افزایش دهید و هم در تست‌زنی قدرت کافی را به دست بیاورید. با تست‌زنی قادر خواهید بود تا با نحوه سؤالات آشنا شده و میزان علم و دانش خود را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار می‌توانید کتاب‌های تست و یا سؤالات کنکور سال‌های اخیر را تهیه کرده و استفاده نمایید.

تمرین مداوم

شیمی یکی از دروسی است که نیاز به تکرار و تمرین زیادی دارد. سعی کنید در مسائل محاسباتی از ماشین‌حساب استفاده نکنید تا تسلط بالایی نسبت به آن‌ها به‌دست بیاورید. استفاده از ماشین‌حساب می‌تواند سطح یادگیری شما را کاهش دهد. در شیمی نباید با یک بار خواندن آن را کنار بگذارید، سعی کنید همیشه به تکرار و تمرین مباحث آن مشغول باشید.

نکات مهم درمورد مطالعه اصولی شیمی

چندین نکته بسیار مهم وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند به شما در پاسخ به‌ تمامی سؤالات شیمی کمک کند. در ادامه به بررسی این نکات مهم می‌پردازیم:

  • مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع شما کتاب‌درسی‌تان است. پس باید در ابتدا آن را به‌ صورت کامل مطالعه کرده و فرا بگیرید و سپس به سراغ کتاب‌های دیگری بروید.
  • تمامی فکر و ذهن خود را روی فرا گرفتن شیمی بگذارید و سایر چیزها را از ذهنتان خارج کنید.
  • روی تمامی مباحث زوم کرده و به‌صورت ریز به‌ ریز یاد بگیرید.
  • فرمول‌های آن‌ را به‌خوبی به ذهنتان بسپارید.
  • سعی کنید به‌ جای تمرکز روی مفاهیم تشریحی، روی سؤالات محاسباتی وقت بگذارید.
  • بخش بیشتر بدانید کتاب را حذف کنید. این بخش در کنکور اهمیتی ندارد و هیچ سؤالی از آن مطرح نخواهد شد.
  • مهارت خود را در تست ‌زنی بالا ببرید.
  • نکات مهم را در جایی یادداشت کرده یا های‌لایت نمایید.
  • تمرینات بیشتری حل کنید.
  • و…

تمامی این نکات به شما کمک می‌کنند تا یادگیری خوبی داشته باشید و بتوانید درصد عالی شیمی را در کنکور به خود اختصاص دهید.

منابع کمک درسی تأثیرگذار

کتاب‌های کمک درسی می‌توانند به شما در یادگیری هر چه بیشتر مطالب کمک کرده و سبب یادگیری کامل آن‌ها شوند. حال زمان آن است که با بهترین کتاب‌های کمک درسی و تست شیمی آشنا شوید. در ادامه به بررسی برخی از کتاب‌های کمک درسی مؤثر در کسب رتبه بهتر می‌پردازیم.

بانک تست شیمی جامع کنکور آی کیو گاج

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های تستی است که توسط انتشارات گاج منتشر شده و هدف آن آماده کردن دانش‌آموزان در زمینه تست‌زنی است. بانک تست جامع دو جلد دارد. این کتاب دارای درس‌نامه‌ای کامل مطابق با کتاب درسی، سؤالات و تست‌های کنکوری، نکات کنکوری، پاسخ‌نامه تمامی تست‌ها و… است. بانک تست مناسب دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه رشته‌های علوم ‌تجربی و ریاضی فیزیک می‌باشد.

شیمی جامع کنکور تجربی و ریاضی منتشران

این کتاب در ابتدا به آموزش بسیار روان تمامی مباحث پرداخته است که هر نوع دانش‌آموزی با هر سطحی (ضعیف، متوسط، قوی) می‌تواند آن را خوانده و درک کند. پس از تدریس مطالب، تست‌هایی در اختیارتان قرار گرفته که با زدن آن‌ها قادر خواهید بود تا میزان درک خود را از مطالب بیان شده مورد بررسی قرار دهید.

شیمی جامع کنکور جلد اول آبی قلم چی

شیمی جامع کنکور نیز یکی از کتاب‌های کاملی است که دو جلد دارد. این کتاب جلد اول آن است که مباحث را به ‌صورت کاملی تدریس می‌کند. شیمی جامع توسط انتشارات قلم چی منتشر شده که برای تمامی رشته‌های تحصیلی مناسب است. همچنین تست‌های کنکور 1400 نیز درون آن قرار داده شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

شیمی کامل کنکور میکرو طلایی گاج

این کتاب دو جلد دارد که به‌ وسیله انتشارات گاج تولید شده است. شیمی کامل کنکور درس‌نامه‌ای پایه به پایه، یکسری مثال در مورد هر درس، تست‌ و پاسخ‌ نامه دارد. درس‌ نامه پایه به پایه آن سبب خواهد شد تا مطالب را به ‌آسانی درک کنید و در آن‌ها هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشید.

شیمی کامل کنکور میکرو طلایی گاج

سخن پایانی

شیمی یکی از دروس شیرینی است که نیاز به ‌دقت و تمرکز بالایی دارد. دست یافتن به رتبه عالی در کنکور آرزوی هرکسی است ولی باید بدانید برای رسیدن به آن، باید زمان زیادی برای مطالعه و فراگرفتن دروس کنار بگذارید. شیمی نیز درسی است که مباحث آسان و پیچیده‌ای دارد و زمان زیادی برای مطالعه نیاز دارد. با گذاشتن وقت زیادی برای مطالعه دروس قادر خواهید بود تا جزو رتبه‌های برتر قرار بگیرید.

کتاب‌های کمک درسی و تست می‌توانند کمک بسزایی به شما برای رسیدن به موفقیت کنند. شما نیز می‌توانید برای انتخاب و خرید کتاب‌ کنکور با تخفیف ، به سایت وطن بوک مراجعه کنید. امیدواریم از مطالب بیان شده لذت برده باشید و توانسته باشیم تا اطلاعات مفیدی راجع به بهترین روش مطالعه شیمی در اختیارتان قرار دهیم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *