آموزش

هر آنچه باید در مورد شارژ ساعت‌های هوشمند بدانید !

شارژ اولیه ساعت هوشمند چقدر است ؟ یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران از ما دارند و ما می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم . برای پی بردن به جواب این سوال ، تا انتهای مقاله شارژ اولیه ساعت هوشمند با رایااستور همراه باشید .

ساعت‌های هوشمند هر روز در حال گسترش هستند و بر تعداد آنها افزوده می شود ؛ امروزه ساعت‌های هوشمند به یک اکسسوری جذاب برای کاربران تبدیل شده اند و بسیاری را مجاب می کنند که برای تعامل بیشتر با تلفن‌های هوشمند ، یک ساعت هوشمند خریداری کنند .

ظرفیت باتری ساعت‌های هوشمند چقدر است ؟

ساعت‌های هوشمند از باتری هایی کوچکی استفاده می کنند اما به دلیل مصرف پایین سخت افزاری ساعت ، از دوام بالایی برخوردار هستند و برخی از آنها تا 30 روز هم دوام می آورند . ساعت‌های هوشمند معمولا دارای ظرفیت‌هایی در بین 240 میلی آمپر تا 450 میلی آمپر میباشند که در مقایسه با ظرفیت تلفن های هوشمند بسیار ناچیز هستند اما دوام آنها چندین برابر تلفن‌های هوشمند است .

شارژ اولیه ساعت هوشمند چقدر است ؟

باتری های استفاده شده در ساعت ‌های هوشمند همانند سایر دستگاه‌های دیجیتال از جمله گوشی‌های هوشمند ، از نوع باتری های لیتیوم یونی و پلیمری هستند . بسیاری از کاربران بر این باورند که در زمان خرید ساعت هوشمند باید ساعت را برای چند ساعت به شارژ بزنند تا باتری بصورت کامل شارژ شود ؛ آیا این فکر ، فکر درستی است ؟

طبیعتا خیر . همانطور که گفتیم ، باتری‌های استفاده شده در ساعت‌های هوشمند امروزی از نوع باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری میباشند ؛ اگر قبلا این نظریه شارژ اولیه درست بود به دلیل این بود که آن زمان باتری‌ها از نوع نیکل کدمیومی بودند و برای اینکه شما بتوانید از کل ظرفیت باتری استفاده کنید ، میبایستی شارژ باتری را بصورت کامل تخلیه می کردید و سپس آن را برای 8 ساعت در شارژ باقی می گذاشتید تا باتری ، پیکربندی شود و کل ظرفیت آن در اختیار شما قرار می گرفت . اما باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری این مشکل را ندارند و اصلا نیازی به شارژ اولیه نیست و از همان لحظه خرید ساعت هوشمند ، می توانید از ساعت استفاده کنید .

نحوه صحیح شارژ کردن ساعت هوشمند

تمام باتری‌ها از جمله باتری‌های ساعت های هوشمند ، دارای طول عمر مشخصی هستند و بعد از مدتی ، دیگر کارایی قبل را ندارند . اگر مواردی که برای شما ذکر می کنیم ، رعایت کنید می توانید طول عمر باتری ساعت هوشمند خود را تا 3 برابر افزایش دهید ؛ اما چه نکاتی را باید رعایت کنید :

  • زمانیکه شارژ به 20% رسید ، ساعت را به شارژ متصل کنید . (نگذارید شارژ ساعت کاملا تخلیه شود )
  • زمانیکه شارژ به 80% رسید ، ساعت را از شارژ جدا کنید . (اجازه ندهید باتری ساعت بصورت کامل شارژ شود)
  • در زمان شارژ ، اتصال ساعت و گوشی را قطع کنید .
  • در زمان شارژ ، ساعت را روی یک سطح صاف و خنک قرار دهید و از قرار دادن ساعت روی سطوح نرم و پارچه‌ای که گرما را نگه می دارد ، خودداری کنید .

با رعایت کردن این چند نکته ساده ، می توانید طول عمر باتری ساعت هوشمند خود را تا 3 برابر افزایش دهید . امیدواریم از مقاله شارژ اولیه ساعت هوشمند چقدر است ؟ راضی بوده باشید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید .

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. سلام ساعتی که ۵ولت برق لازم داره میشه برق ال سی دی یا لپ تاپ رو بهش بدیم

  2. سلام شارژر رو باید به چی وصل کنیم؟ لپتاپ؟ یا آداپتور فست شارژ یا آداپتور معمولی؟

  3. سلام وقت شما بخیر
    هم میتونید از طریق پورت USB لپ تاپ ساعت رو شارژ کنید و هم میتونید از طریق آداپتور 1.5 ولت
    ترجیح بنده استفاده از آداپتور معمولی هست. همون 1.5 ولت

  4. سلام وقت بخیر
    چند ساعت بمونه تا شارژ شه(برای شارژ اولیه منظورمه) گلکسی واچ 4 کلاسیک

  5. سلام ساعت من درصد شارژ رو نشون نمیده..
    چجور متوجه بشم باید بزنمش به شارژ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *