موبایل

شیائومی 15 پرو با دوربین اصلی 1 اینچی عرضه می‌شود

شیائومی برای تلفن شیائومی 15 پرو از سیستم دوربین قدرتمندتر و بزرگتری استفاده می‌کند.

اکتبر 2023 بود که شیائومی 14 پرو متولد شد؛ این تلفن هوشمند متأسفانه در انحصار بازار چین باقی ماند و به بازارهای بین‌المللی عرضه نشد. اکنون گزارشی تازه از بهبودهای شیائومی 15 پرو در بخش تنظیمات دوربین‌های سه‌گانه 50 مگاپیکسلی خبر می‌دهد.

یک منبع آگاه فاش می‌کند که شیائومی 15 پرو همچنان مانند شیائومی 14 پرو از سنسورهای 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما برای دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو از سنسورهای متفاوتی استفاده خواهد شد.

شیائومی 14 پرو

گفته می‌شود شیائومی برای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از سنسور OmniVision نوع OV50K استفاده می‌کند که نسبت‌به OVX9000 در شیائومی 14 پرو، بهبود قابل‌توجهی خواهد داشت.

نسخه OV50K هنوز بصورت رسمی توسط شرکت تصویربرداری ایالات‌متحده-تایوانی عرضه نشده، اما باید بجای OV50H که قبلاً در آنر مجیک6 پرو، سری ویوو آیکیو 12 و موتورولا اج 50 اولترا استفاده شده و عملکرد چشمگیری هم داشت معرفی شود.

دوربین تله‌فوتو هم به سنسور IMX882 سونی مجهز خواهد بود که یک گام نسبت‌به ISOCELL JN1 سامسونگ جلوتر است. تصویرگر 1/1.95 اینچی سونی بطور قابل‌توجهی بزرگتر از سنسور 1/2.76 اینچی سامسونگ است.

این به‌روزرسانی‌ها و تغییرات در نهایت باید منجر به سیستم دوربین قدرتمندی در شیائومی 15 پرو شود و باید امیدوار باشیم که شیائومی این دستگاه را در بازارهای جهانی عرضه کند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید