راهنمای خرید

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2024 [بهار 1402]

اگر قصد خرید یک سیستم برای کدنویسی را دارید، تا انتهای مقاله باما همراه باشید.

سیستم‌هایی که بعنوان بهترین لپ‌تاپ برای برنامه‌نویسی انتخاب می‌شوند، از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قدرتمندی برخوردار هستند. برنامه‌های کدنویسی مانند ویژوال استودیو، به زیربنای قدرتمندی برای اجرا نیاز دارند. همین امر باعث‌شده تا این سیستم‌ها قیمت بالایی داشته باشند؛ برای همین ما تصمیم داریم دراین مقاله، بهترین لپتاپ مناسب کدنویسی را معرفی کنیم که هم قیمت خوبی داشته باشد و هم از مشخصات قدرتمندی برخوردار باشد.

مک‌بوک پرو 2023

مک‌بوک پرو 2023 اپل

اپل برای این سیستم از پردازنده 12 هسته‌ای M3 با 16 موتور عصبی استفاده کرده که با 18 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD همراه است. نمایشگر 14.2 اینچی Liquid Retina XDR استفاده‌شده دراین مدل از فناوری پروموشن با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده کرده و توانایی نمایش 1 میلیارد رنگ را دارد. این سیستم برای امنیت به حسگر اثرانگشت مجهز شده و برای پخش موسیقی از شش اسپیکر و ساب‌ووفر داخلی بهره می‌برد. از انواع پورت‌ها پشتیبانی می‌کند. این محصول اپل یکی از مناسب‌ترین دستگاه‌ها برای کدنویسی است که می‌توانید خرید کنید چراکه از قدرت پردازش بسیار بالایی برخوردار است.


Dell Precision 3580

لپ‌تاپ 15.6 اینچی دل مدل Precision 3580

در قلب دستگاه، تراشه Core i7 نسل 13 اینتل قرار دارد که می‌تواند سخت‌ترین دستورات را به‌راحتی رندر کند. همراه با این تراشه، پردازنده گرافیکی RTX A۵۰۰ انویدیا، 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD پیکربندی شده‌اند تا سیستمی هرچه قدرتمندتر بسازند. نمایشگر 15.6 اینچی این لپ‌تاپ برنامه‌نویسی، کیفیت فول‌اچ‌دی و نرخ رفرش 60 هرتز را ارائه می‌دهد. از انواع درگاه‌های ورودی پشتیبانی می‌کند و برای تأمین انرژی به باتری 3 سلولی با ظرفیت 54 وات‌ساعت با طول‌عمر 4 تا 5 ساعت متکی است.


MSi Pulse 17 B13VGK

ام‌اس‌آی مدل Pulse 17 B13VGK

پردازشگر Core-i9 نسل 13 اینتل، پردازنده گرافیکی GeForce RTX ۴۰۷۰ انویدیا، 32 گیگابایت رم DDR5 و 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD همگی این لپ‌تاپ را به یک سیستم کدنویسی قدرتمند تبدیل کرده‌اند که می‌تواند سخت‌ترین دستورات را رندر و پردازش نماید. نمایشگر 17.3 اینچی QHD فضای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ همچنین نرخ رفرش 240 هرتزی و پشتیبانی از %100 فضای رنگی DCI-P3 باعث‌شده تا این سیستم به یک سیستم گیمینگ نیز تبدیل شود.


Microsoft Surface Studio

مایکروسافت سرفیس استودیو

سرفیس استودیو هم مانند سیستم‌های قبلی که معرفی کردیم، از قدرت پردازش بالایی برخوردار است. این مدل از پردازنده مرکزی Core-i7 نسل 11 اینتل در کنار پردازنده گرافیکی GeForce RTX ۳۰۵۰ انویدیا استفاده کرده که با 32 گیگابایت رم DDR4 و 2 ترابایت حافظه SSD همراه است. صفحه‌نمایش 14.4 اینچی 120 هرتزی باکیفیتی دارد که از لمس نیز پشتیبانی می‌کند. از درگاه‌های ارتباطی وای‌فای، بلوتوث، USB، Thunderbolt 4 و جک 3.5 میلیمتری صدا نیز برخوردار است و انرژی خود را از باتری لیتیوم پلیمری 58 وات‌ساعتی تأمین می‌کند که گفته می‌شود تا 19 ساعت در استفاده معمولی شارژ نگه می‌دارد.


Lenovo Legion Pro 5

لنوو لژیون پرو 5 (کاستوم‌شده)

اگر به‌دنبال یک سیستم قدرتمند و درعین حال خوش‌قیمت هستید، لپ‌تاپ Lenovo Legion Pro 5 را به‌شما معرفی می‌کنیم. این دستگاه از پردازنده قدرتمند Core-i9 نسل 13 اینتل قدرت می‌گیرد که با پردازنده مرکزی GeForce RTX ۴۰۷۰ انویدیا جفت شده است؛ 32 گیگابایت رم DDR5، دو ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD، نمایشگر 16 اینچی QHD با نرخ رفرش 240 هرتز و… از جمله مشخصات کلیدی این محصول به‌شمار می‌روند. انرژی لژیون پرو 5 را باتری لیتیوم پلیمری 4 سلولی با ظرفیت 80 وات‌ساعت تأمین می‌کند که با استفاده از شارژ سریع، در کمتر از 1 ساعت بصورت کامل شارژ می‌شود.


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ دانشجویی

سوالات متداول

بهترین لپ‌تاپ برای برنامه نویسی کدام مدل است؟

مک‌بوک پرو 2023 و ام‌اس‌آی Pulse 17 B13VGK بهترین مدل‌هایی هستند که می‌توان برای کدنویسی خرید.

بهترین لپ‌تاپ لنوو مناسب کدنویسی کدام مدل است؟

لنوو لژیون پرو 5 بهترین سیستمی است که از برند لنوو می‌توانید برای کارهای برنامه‌نویسی خرید کنید.

منبع
رایااستور

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

11 دیدگاه

    1. خوب اسمشو ککپی کن و توی گوگل سرچ کن برات میاره بین سایتا انتخاب کن
      کاری نداره

  1. با سلام خدمت دوستان عزیز
    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    . دوستان نظرتون در مورد سری لپ تاپ های میت بوک هوآوی چیه ایا برای کار ما جوابگو هست برای کارای برنامه نویسی گزینه ی مناسبیه ؟؟
    به عنوان مثال یه مورد رو که بخوام بگم میت بوک D14 سری A ؟؟
    نظرتوننن

    1. چیزی که من دیدم بین نظرات کاربرا ، رضایت نسبی خوبی از لپ تاپ های هواوی بوده و تونسته نرخ جذب بالایی داشته باشه

      1. لپ تاپ های هواوی شاید زیاد شناخته شده نباشن ولی واقعا یکی از برند های مطرح و عالیه لپ تاپ هست

    2. به نظر من که میت بوک D14 دارای مشخصاتی خوبی هستش میشه بهش اعتماد کرد و برای برنامه نویسی هم مناسبه.

  2. سلام دوستان
    وقتتون بخیر
    به نظرتون بین لپ تاب ایسر corei77500 با رم۱۶و و گرافیک۲،هارد یک ترابایت
    و لپ تاب های لنوو آیدی پد کدوم رو بگیرم بهتره و میتونه گزینه مناسب تری باشه ؟؟؟

    1. به نظر که گزینه مناسبی میاد
      بازم در موردش تحقیق کنی بد نیست .

  3. من لپ تاپ Lenovo Legion 7 رو میخواستم ببینم و بخرم ولی زدم روی لینک نا موجود بود که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *