راهنمای خرید

بهترین لپ تاپ دانشجویی 2024

در ادامه می‌توانید بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی بازار را مشاهده کنید.

لپ‌تاپ دانشجویی، لپتاپی است که ویژگی‌های کافی را با کمترین قیمت ارائه می‌دهد. این سیستم‌ها عموماً برای اجرای نرم‌افزارهای عمومی و کمی تخصصی استفاده می‌شوند و قیمت بالایی ندارند. دراین مقاله تلاش می‌کنیم بهترین لپ تاپ دانشجویی را با بهترین سخت‌افزار و نرم‌افزار ممکن معرفی کنیم. در ادامه باما همراه باشید.

لپ‌تاپ اچ‌پی مدل G9 255-R5

اچ‌پی مدل G9 255-R5

تراشه 5625U از سری پردازنده‌های ریزن 5 AMD وظیفه پردازش اطلاعات این سیستم را به‌عهده دارد. تراشه مذکور با 512 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت حافظه رم DDR4 پیکربندی شده است که می‌تواند از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌های بسیار بربیاید. برای این مدل از یک صفحه‌نمایش 15.6 اینچی فول‌اچ‌دی‌پلاس از نوع IPS استفاده شده که نرخ رفرش 60 هرتز و روشنایی 250 نیت را ارائه می‌دهد. از انواع درگاه‌های ارتباطی مانند USB، LAN، وای‌فای، شیار کارت‌حافظه، HDMI، بلوتوث و… نیز پشتیبانی می‌کند.


لپ‌تاپ ایسوس مدل P1512CEA-EJ0944X

ایسوس مدل P1512CEA-EJ0944X

1.8 کیلوگرم وزن دارد و از تراشه Core i3 نسل 11 اینتل به‌همراه پردازنده گرافیکی UHD Graphics استفاده می‌کند. دارای 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD و 16 گیگابایت حافظه رم است و به‌راحتی می‌تواند از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌های حرفه‌ای زیادی برآید. نمایشگر 15.6 اینچی این سیستم، وضوح فول‌اچ‌دی‌پلاس را با نرخ رفرش 60 هرتز نمایش می‌دهد. وظیفه تأمین انرژی این مدل دانشجویی نیز برعهده دو سلول با ظرفیت 37 وات‌ساعت است.


لپ‌تاپ ایسوس مدل ویووبوک A1504VA-NJ533

ایسوس مدل ویووبوک A1504VA-NJ533 (کاستوم شده)

این مدل ایسوس به یک صفحه‌نمایش 15.6 اینچی از نوع IPS با نرخ رفرش 60 هرتز و وضوح فول‌اچ‌دی‌پلاس مجهز شده است. پردازنده Core i3 با 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD و 20 گیگابایت حافظه رم DDR4 پیکربندی شده تا بتواند سخت‌ترین دستورها را به‌راحتی اجرا کند. از انواع درگاه‌های ارتباطی پشتیبانی می‌کند و برای تأمین انرژی به سه‌سلول با ظرفیت 42 وات‌ساعت و طول‌عمر 6 ساعت متکی است.


لپ‌تاپ لنوو مدل آیدیاپد اسلیم 3

لنوو مدل آیدیاپد اسلیم 3

این مدل لنوو برای اجرای دستورات و پردازش اطلاعات به پردازنده نسل 12 Core-i5 اینتل مجهز شده است که به‌کمک 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD و 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 می‌تواند یک سیستم قدرتمند برای اجرای نرم‌افزارهای حرفه‌ای دانشجویی باشد. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی فول‌اچ‌دی‌پلاس این سیستم، نرخ تازه‌سازی 60 هرتز را ارائه می‌دهد و از کیفیت تصویر و دقت رنگ بسیار خوبی برخوردار است. اسپیکرهای تعبیه‌شده دراین لپتاپ توسط صدای دالبی بهینه شده‌اند و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. دراین مدل نیز می‌توانید پشتیبانی از همه درگاه‌های ارتباطی را شاهد باشید.


لپ‌تاپ ایسر مدل A315-24P-R1RD

ایسر مدل A315-24P-R1RD (کاستوم شده)

این لپ‌تاپ که از پلاستیک ساخته‌شده، 1.8 کیلوگرم وزن دارد و حمل آن برای یک دانشجو آسان است. برای پردازنده مرکزی از تراشه نسل 7 ریزن 5 استفاده شده و گرافیک از پردازنده گرافیکی Radeon AMD. مدل کاستوم‌شده ایسر دارای 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD و 8 گیگابایت حافظه‌رم DDR5 میباشد. نمایشگر 15.6 اینچی این دستگاه، نرخ رفرش 60 هرتز و وضوح فول‌اچ‌دی‌پلاس را نمایش می‌دهد و از دقت رنگ بسیار خوبی نیز برخوردار است. ایسر مدل A315 از درگاه‌های ارتباطی USB، وای‌فای، HDMI، LAN و بلوتوث پشتیبانی و انرژی خود را از یک باتری سه‌سلولی با ظرفیت 45 وات‌ساعت تأمین می‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ دانشجویی کدام مدل است؟

لنوو مدل آیدیاپد اسلیم 3 بهترین سیستم دانشجویی است که می‌توانید بخرید.

بهترین لپ تاپ ایسوس مناسب دانشجو کدام مدل است؟

مدل ویووبوک A1504VA-NJ533 بهترین سیستم ایسوس برای دانشجویان است.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

16 دیدگاه

    1. کار ا ان سخت است
      اذیت میشی
      چون اگر بخوای مثلا یه نرمافزار مثل فتوشاپ رو روش نصب کنی به سختی کار میکنه و کلافت میکنه

    1. ): پس اومدی داخل این مطلب چیکار کنی ؟؟؟؟!!!!!!!!!
      عنوان مطلب نوشته راهنمای خرید بهترین لپ تاپ دانشجویی !!!!!!!!!!
      واقعا که ا …..

  1. سلام
    من یه لپ تاپ دانشجویی میخوام که هم یه قیمت مناسب داشته باشه هم سیستم عامل قوی داشته باشه
    لطفا راهنماییم کنید

  2. شما خودتون لپ تاپ ایسر 15 اینچی مدل Aspire 3 A315-57G-37M9 رو موجود دارید ؟؟؟
    گارانتیم داره ؟؟

    1. هر کدوم از لپ تاپ ها لینک خرید زیرشون هست باید از اون طریق اقام کنید
      شما از طریق لینک وارد سایت دیجی کالا میشید

  3. قیمت لپ تاپ ها برای یه دانشجو واقعا زیاده
    یعنی لپ تاپ ارزون تر نیست

  4. منظور از لپ تاپ دانشجویی چیه
    یعنی باید چه ویژگی هایی داشته باشه
    چه امکاناتی رو موقع خرید باید در نظر بگیرم

  5. لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 3 – A خیلی لپ تاپ خوبیه به نظر من ، جدای از قیمت و سخت افزار و نرمافزارش نسبت به بقیه لپ تاپ ها هم نازکتره هم ظاهر شکیلی داره و هم حمل و نقلشو آسون میکنه .

  6. یعنی من الان بخوام لپ تاپی بگیرم زیر 9 میلیون نیست اونم ضعیف ترین سیستمشو باید بگیرم

  7. متاسفانه مثل گذشته ، لپ تاپ کالایی نیست که همه بتونن به راحتی تهیه کنن یا حداقل هر شخصی توان خرید یک لپ تاپ رو نداره . در حال حاضر برای خرید یک لپ تاپ مناسب در بهترین حالت ممکن باید حداقل ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید تا بتونید یک لپ تاپ مناسب تهیه کنید که این لپ تاپم سیتم عامل خیلی قوی نداره متاسفانه

  8. کار ا ان سخت است
    اذیت میشی
    چون اگر بخوای مثلا یه نرمافزار مثل فتوشاپ رو روش نصب کنی به سختی کار میکنه و کلافت میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *